آخرین وضعیت آب، برق و گاز در استان‌های درگیر سیل‌

به گزارش جهان صنعت نیوز به نقل از ایسنا: میثم جعفرزاده از آب‌رسانی سیار تیم‌های عملیاتی به مناطق آسیب‌دیده از سیل در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان تا زمان عادی شدن شرایط خبر داد و افزود: تیم‌های عملیاتی وزارت نیرو در مناطق حضور یافته و در تلاشیم تا در کمترین زمان ممکن مشکل را برطرف کنیم.


وی با تاکید به این مساله که در استان سیستان و بلوچستان حدود ۲۰۰ روستا بر اثر وقوع سیل دچار قطعی آب شده که برخی از آن‌ها دارای مشکل کدورت منابع آبی و برخی شکستگی خطوط انتقال و خروج از مدار است، تصریح کرد: به‌دلیل شدت سیلاب، برخی از روستاها دچار قطعی ارتباط مواصلاتی و تلفنی شده و به همین دلیل احتمال گسترش قطعی آب در این مناطق وجود دارد.

وی درباره قطعی برق در روستاهای استان سیستان و بلوچستان نیز گفت: در حال حاضر شبکه توزیع برق ۱۱۰ روستا در این استان نیز دچار قطعی شده، همچنین ارتباط مخابراتی به‌دلیل قطع فیبر نوری و هم‌چنین راه‌های مواصلاتی شهرستان‌های نیک‌شهر و قصرقند، نگور، پلان، دلگان، کنارک در محدوده زرآباد نیز مسدود است.

او با تاکید بر این‌که مهم‌ترین مشکل ما، راه‌های دسترسی است، تصریح کرد: زمانی که مشکل راه در این مناطق برطرف شود در سریع‌ترین زمان ممکن می‌توانیم مشکلات موجود را برطرف کنیم.

به گفته جعفرزاده، در شهرها مشکلی در شبکه آب و برق وجود ندارد و عمده مشکل مربوط به روستاها می‌شود که برای حل مشکلات تدابیری را در نظر گرفته‌ایم و امیدواریم که در سریع‌ترین زمان مشکل این مناطق برطرف شود.

مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت نیرو با بیان این‌که اکنون تیم‌های عملیاتی به همراه تجهیزات کامل در منطقه در حالت آماده‌باش هستند اما با توجه به مسدود بودن راه های دسترسی، شرایط انجام عملیات بسیار دشوار است، اظهار کرد: در بندر خمیر استان هرمزگان یکی از خطوط اصلی انتقال آب دچار شکستگی شده است، با توجه به این‌که در این منطقه از قبل مخزن ذخیره ۴۰۰۰ متر مکعبی را پیش‌بینی کرده بودیم، تا حدودی مشکل آب‌رسانی برطرف شده است.

وی با بیان این‌که علاوه بر این‌که توزیع آب بسته‌بندی نیز همزمان توسط نیروهای عملیاتی در حال انجام است و در تلاشیم ظرف ۲۴ ساعت آینده تعمیرات خطوط به اتمام برسد، گفت: وقوع سیلاب در استان کرمان نیز حدود ۶۰ روستا را دچار مشکل آب‌رسانی کرده و علاوه بر این‌که تیم‌های عملیاتی در منطقه مشغول خدمات‌رسانی هستند، از طریق آب‌رسانی سیار نیز آب مورد نیاز در اختیار مجتمع‌های آسیب دیده قرار می‌گیرد.

آخرین وضعیت شبکه گاز مناطق درگیر سیل

همچنین محمد عسگری سخنگوی شرکت ملی گاز ایران درباره آخرین وضعیت شبکه گاز مناطق درگیر سیل گفت: شبکه گاز در مناطق سیل‌زده استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان مشکلی ندارد و پایدار است.

وی با بیان این‌که وضع شبکه گاز در سراسر کشور و همچنین مناطق سیل‌زده پایدار است، اظهار کرد: حادثه‌ای در خطوط انتقال و مجموعه شبکه گاز تاکنون گزارش نشده و از همان ابتدا شبکه کاز وضعیت نرمالی داشته است.

وی تصریح کرد هیچگونه شکستگی  در خطوط گاز به‌وجود نیامده است و گاز در استان‌های سیستان و بلوچستان به‌صورت عادی جریان دارد و امیدواریم که در روزهای آتی نیز  مشکلی به‌وجود نیاید.

در ۴۸ ساعت گذشته بارندگی‌ها در برخی مناطق استان سیستان و بلوچستان به ۲۱۸ تا ۲۲۰ میلی‌متر رسیده که با توجه به خشکسالی‌های گذشته، شرایط جاری شدن سیل در همه مسیرها و رودخانه‌ها را فراهم کرده است.

در سیل نوروز ۹۸ نیز شبکه گاز آسیب جدی ندید و حتی در مواردی از لوله‌های این شبکه برای بازسازی فوری جاده‌ها به‌منظور شتاب در امدادرسانی استفاده شد.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 82239
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا