آخرین تلفات کرونا در چین، ۹ کشته و ۴۴۰ مبتلا

به گزارش جهان صنعت نیوز:  کمیسیون بهداشت ملی چین روز چهارشنبه در پکن در یک کنفرانس خبری اعلام کرد همه کشته شدگان در استان «خو بی» هستند استانی که شهر ووهان که از آن به عنوان خواستگاه و منشا این بیماری یاد می شود در آن قرار دارد.


این ویروس مرموز ابتدا از بازار آبزیان شهر ووهان شیوع پیدا کرد و تا کنون به بیش از ۲۰ شهر چین و چندین کشور دیگر از جمله آمریکا، استرالیا، کره جنوبی،  ژاپن و تایلند سرایت کرده است جزیره تایوان هم تایید کرده که یک مبتلا به این ویروس را شناسایی کرده است.

در تازه ترین مورد، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد اولین مورد از ویروس چینی “کرونا” در ایالت واشنگتن تایید شده است براساس این اطلاعیه، بیمار ایالت واشنگتن، مردی ۳۰ ساله است که به تازگی به شهر ووهان سفر کرده است.  

با افزایش نگرانی ها نسبت به شیوع این ویروس، سازمان بهداشت جهانی خواستار برگزاری نشست اضطراری برای بررسی این بحران شد «گنگ شوانگ» سخنگوی وزارت امور خارجه چین در این همین راستا گفت: پس از شیوع بیماری ذات الریه ناشی از آلوده شدن به ویروس کرونا جدید، دولت چین به منظور کنترل و جلوگیری از شیوع این بیماری بسیار اهمیت داده و به طور همه جانبه اقدامات مقابله با آن را تنظیم کرد.

او گفت: چین با نگرش آزاد، شفاف و مسئولانه نسبت به امنیت بهداشت جهانی، به موقع درباره این بیماری به سازمان بهداشت جهانی، کشورهای مربوط و مناطق هنگ کنگ، ماکائو و تایوان اطلاع رسانده و بلافاصله اطلاعات مربوط به توالی جدید ویروس کرونا را به اشتراک گذاشته است.

با توجه به آغاز تعطیلات عید بهاره چین از روز پنجشنبه اغاز می شود، نگرانی ها نسبت به شیوع این ویروس افزایش یافته است به ویژه اینکه مردم چین سابقه شیوع ویروس سارس در سال ۲۰۰۲ را هم دارند ویروسی که دستکم جان ۷۰۰ تن را گرفت.

 

اخبار برگزیده
شناسه : 84543
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا