آخرین آمار از شیوع کرونا در جهان

به گزارش جهان صنعت نیوز: کروناویروس جدید که عامل بروز بیماری کووید-۱۹ است، اولین بار در ماه دسامبر در چین گزارش شد و تاکنون به ۲۱۰ کشور و منطقه از سراسر جهان گسترش پیدا کرده است.

گزارش‌های رسمی حاکی از آن است که شمار قربانیان روزانه این ویروس در بسیاری از کشورها رو به کاهش است و دولت‌ها به‌دنبال کاهش محدودیت‌های تردد هستند.

برای مثال همزمان با کند شدن آهنگ رشد آمار جان‌باختگان کرونا در کانادا، زمزمه‌های برداشتن قرنطینه و از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی در انتاریو، پرجمعیت‌ترین استان این کشور آغاز شده است. از سوی دیگر در برخی کشورهای اروپایی مانند یونان و همچنین اسپانیا، ایتالیا و فرانسه که جزو کانون‌های اصلی شیوع این ویروس در قاره سبز بودند نیز محدودیت‌ها به تدریج کاهش پیدا می‌کند.

تازه‌ترین آمار از این همه‌گیری جهانی حاکیست که تعداد مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ ناشی از کروناویروس جدید تاکنون در دنیا به سه میلیون و ۱۳۹ هزار و ۴۷۱ رسیده که از این میان ۲۱۸ هزار و ۲۴ تن جان باخته و ۹۵۹ هزار و ۲۱۲ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

در حال حاضر پنج کشور نخست به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان به این بیماری به ترتیب شامل ایالات متحده، اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و انگلیس هستند که آمریکا همچنان با اختلاف بالا از سایر کشورها، بیشترین شمار مبتلایان و قربانیان کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است. در حالی که آلمان از لیست پنج کشور اول با بیشترین شمار مبتلایان خارج شده اکنون انگلیس جای این کشور را گرفته و روسیه نیز طبق آخرین آمار، چین و ایران را به لحاظ تعداد افراد مبتلا پشت سر گذاشته است.

بنابر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی “ورلداُمتر”، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنابر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا لحظه انتشار این خبر به ترتیب به شرح زیر است:

۱. ایالات متحده یک میلیون و ۳۵ هزار و ۷۶۵ مبتلا، ۵۹ هزار و ۲۶۶ قربانی

۲. اسپانیا ۲۳۲ هزار و ۱۲۸ مبتلا، ۲۳ هزار و ۸۲۲ قربانی

۳. ایتالیا ۲۰۱ هزار و ۵۰۵ مبتلا، ۲۷ هزار و ۳۵۹ قربانی

۴. فرانسه ۱۶۵ هزار و ۹۱۱ مبتلا، ۲۳ هزار و ۶۶۰ قربانی

۵. انگلیس ۱۶۱ هزار و ۱۴۵ مبتلا، ۲۱ هزار و ۶۷۸ قربانی

۶. آلمان ۱۵۹ هزار و ۹۱۲ مبتلا، ۶۳۱۴ قربانی

۷. ترکیه ۱۱۴ هزار و ۶۵۳ مبتلا، ۲۹۹۲ قربانی

۸. روسیه ۹۳ هزار و ۵۵۸ مبتلا، ۸۶۷ قربانی

۹. ایران ۹۲ هزار و ۵۸۴ مبتلا، ۵۸۷۷ قربانی

۱۰. چین ۸۲ هزار و ۸۵۸ مبتلا، ۴۶۳۳ قربانی

بنابر این گزارش سایر کشورهایی که شمار مبتلایان به این بیماری در آن‌ها از ۲۰ هزار نفر فراتر رفته شامل برزیل با ۷۳ هزار و ۲۳۵ مبتلا، کانادا با ۵۰ هزار و ۲۶ مبتلا، بلژیک با ۴۷ هزار و ۳۳۴ مبتلا و همچنین کشورهای هلند، هند، پرو، سوئیس، پرتغال، اکوادور و عربستان سعودی هستند.

بر اساس این جدول آماری تعداد مبتلایان و فوتی‌های ناشی از بیماری کروناویروس در برزیل هم افزایش چشمگیری پیدا کرده و احتمال می‌رود که این کشور به یکی از کانون‌های اصلی شیوع کروناویروس تبدیل شود.

اخبار برگزیده
شناسه : 103429
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا