آثار طرح جهش تولید و تامین مسکن از زبان یک عضو کمیسیون عمران

به گزارش جهان صنعت نیوز: اسماعیل حسین زهی با اشاره به تاثیرات طرح جهش تولید و تامین مسکن بر روی بازار بیان کرد: طرح جهش تولید و تامین مسکن از سوی کمیسیون عمران به منظور ساماندهی بازار مسکن تهیه شد. کلیات این طرح در جلسه علنی مجلس به تصویب رسیده و جزئیات آن با حضور کارشناسان نخبه و نمایندگان مرکز پژوهش های مجلس در کمیسیون بررسی شده است.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی از اهداف این طرح بازگرداندن تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن با تکلیف دولت به ساخت واحد های مسکونی است. در این طرح پیش بینی شده تا زمین ارزان قیمت و مصالح با قیمت تمام شده در اختیار تولید کنندگان واقعی قرار گیرد.

نماینده مردم خاش در مجلس تصریح کرد: بر اساس این طرح سالانه حدود یک میلیون واحد تا سال ۱۴۰۴ با همکاری دستگاه های ذی ربط ساخته خواهد شد و در اختیار اقشار آسیب پذیر و واجد شرایط قرار خواهد گرفت. با ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا در بازار مسکن می توان تا حدودی جلوی افزایش قیمت ها را گرفت.

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر سیاست های مالیاتی نیز در این طرح دیده شده که می تواند ابزاری برای کوتاه کردن دست دلالان از این بازار باشد؛ به طور کلی این طرح دارای تاثیراتی هم در کوتاه مدت و هم در بلند مدت در بازار مسکن خواهد بود.

 

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانمسکن
شناسه : 152220
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا