یک دوچرخه سوار دیگر آلمانی قربانی کلاهبرداری در ایران

جهان صنعت نیوز: یک پیرمرد دوچرخه سواری آلمانی که از مونیخ تا تهران را با دوچرخه طی کرده و سرانجام در میدان آزادی تهران پیاده شده بود، مانند هم وطن خود قربانی کلاه برداری چند تن شد. 

پتر هارنیش ۶۰ ساله اهل مونیخ با گذشتن از ۹ کشور به میدان آزادی تهران رسید اما  او که شیفته مهمان‌نوازی ایرانی شده، ۲۰ کیلومتر مانده به تهران مانند دوچرخه سوار هموطن خود که چندی پیش در ایران کتک خورد، قربانی افراد کلاهبردار شد و مدارک و پول خود را از دست داد.

پتر هارنیش در اواخر اوت ۲۰۱۹ از مونیخ راهی تهران شد و بعد از طی کردن پنج هزار کیلومتر وارد تهران شد.

پتر هارنیش کارمند انستیتوی «ماکس پلانک» آلمان است و سفر او به تهران قرار بود چهارمین دور از دوچرخه سواری بزرگ او باشد.

این دوچرخه سوار که ۶۰ سال دارد سفرش را همیشه از رودخانه دانوب شروع می‌کند.

او از مهمان نوازی ایرانی‌ها ابراز رضایت کرده و گفته که انتظارات او برآورده شده است.

آن طور که پتر هارنیش تعریف می‌کند سفر او با دوچرخه از مونیخ تا تهران به خوبی پیش رفته و او پس از طی کردن پنج هزار و صد کیلومتر و گذشتن از ۹ کشور به میدان آزادی تهران رسیده است.

آقای هارنیش می‌گوید او از شهرهای زیادی گذشته و صدها نفر را در مسیر راه ملاقات کرده و تحت تاثیر قرار گرفته است.

هارنیش همچنین گفته است که ایران کشوری است پر از تضاد. از یک طرف کلان‌شهر تهران و از طرف دیگر مناطق و استان‌های فقیر و غبارآلود.

یکی دیگر از مشاهدات او این بوده است که مذهب کمتر از آنچه انتظارش را داشته در زندگی عمومی مردم نقش دارد و به گفته او حتی تاثیر مذهب در ایران کم‌تر از ترکیه است.

به گفته هارنیش در ۲۰ کیلومتری تهران بخت او را یاری نکرده و قربانی افراد کلاهبردار شده است.

هارنیش می‌گوید که افراد کلاهبردار که لباس پلیس بر تن داشتند در ۲۰ کیلومتری تهران پول، اسناد و مدارک و همچنین دوربین او با صدها عکس خاطره انگیز که در طول راه گرفته را از گرفته و برده‌اند.

این اتفاق یادآور ماجرای مشابه‌ای است که تابستان امسال برای فیلیپ مارک‌گراف، یک دوچرخه‌سوار دیگر آلمانی در ایران روی داد. او البته به لحاظ جسمی هم آسیب دید.

با وجود این بدبیاری پتر هارنیش مصمم است بازهم به سفر بزرگ خود با دوچرخه ادامه دهد و این بار تصمیم گرفته است در پائیز سال ۲۰۲۱ راهی باکو شود.

درباره گردشگران خارجی در ایران بیشتر بخوانید: 

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهورزشی
شناسه : 55879
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا