کپی کاری پیام رسان ها از تلگرام

جهان صنعت نیوز| سینا تقوی – پیام رسان های داخلی تا کنون موفق نبوده و در جلب کاربران داخلی شکست خوردند با این شرایط و بی اعتمادی مردم بعید است در آینده نیز موفق باشند. مردم به پیام رسان های داخلی اعتماد ندارند و هرچقدر دولت از این پیام رسان ها حمایت کند، کارمندان نهادهای دولتی را موظف کند که از سروش و بله استفاده کنند و به نهادهای دولتی ابلاغ شود کانال های اطلاع رسانی خود را در سروش ایجاد کنند بازهم تفاوتی در شرایط این پیام رسان ها ایجاد نمی شود و مردم به آنها اعتماد نخواهند کرد. در واقع این اقدامات کاربران را نسبت به پیام رسان های داخلی بی اعتمادتر کرده و موجی از بی اعتمادی ایجاد کرده است.

دلیل بی اعتمادی مردم عوامل زیادی است؛ نخست آنکه پیام رسان های داخلی دقیقا پس از فیلترینگ تلگرام ایجاد شدند و مردم تصور می کنند تلگرام قربانی پیام رسان های داخلی شده است، دوم آنکه مردم از فاش شدن اطلاعات شخصی خود از سوی مدیران پیام رسان های داخلی در هراسند و از اینکه مشکلات قانونی به دلیل انتشار محتوا در پیامهای داخلی برایشان ایجاد شود می ترسند. از سویی دیگر در شرایط کنونی دولت هرچقدر بیشتر از پیام رسان های داخلی حمایت کند نارضایتی مردم از این پیام رسان ها بیشتر می شود چراکه به تصور آنها دولت به هدف حمایت از شبکه های اجتماعی بومی، نسخه های خارجی آنها را مسدود می کند. تنها در صورتی پیام رسان های داخلی می توانند موفق باشند که از حریم شخصی کاربران حفاظت کنند و به کاربران ثابت کنند که اطلاعات آنها را تحت هیچ شرایطی فاش نمی کنند.

از سویی دیگر پیام رسان های داخلی بیش از حد از تلگرام کپی کاری کرده اند، نرم افزارهای کند و سرورهای ضعیفی دارند، سطح امنیت و حریم خصوصی ناامنی نیز دارند. البته سروش با وجود امکاناتی همچون تماس صوتی، پرداخت اینترنتی، خرید شارژ، پرداخت قبوض و اطلاع از وضعیت آب‌وهوا ازن نظر فنی شرایط مناسب تری دارد.

سیاست دولت این است که کاربران را جذب پیام رسان های داخلی کند اما بر اساس سیاستی که فعلا در پیش گرفته بیشتر آنها را دفع می کند. چه پیام رسان های داخلی چه دولت باید به مردم حق انتخاب دهند تا خودشان پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی مورد علاقه شان را انتخاب کنند در غیر این صورت با این شرایط پیام رسان های داخلی هیچ شانسی نخواهند داشت.

کارشناس فناوری اطلاعات

یادداشت
شناسه : 17239
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا