کوشا معدن جای خالی شرکت‌های مشاور خارجی را پر کرد

سیدمجید سقائیان *


 شادروان مهندس معین‌الدینی را می‌توان به عنوان یکی از چهره‌های موثر در حوزه معادن کشور دانست. وی که دانش‌آموخته مهندسی معدن از دانشگاه شهید باهنر کرمان بود، از سال ۱۳۶۸ در معدن سنگ‌آهن گل‌گهر مشغول به کار شد و ضمن همکاری با کارشناسان و مشاوران خارجی و آشنایی با روش‌های نوین معدنکاری و کاربرد نرم‌افزارهای تخصصی معدن در سال ۱۳۷۵ شرکت مهندسین مشاور کوشا معدن را پایه‌گذاری کرد. در واقع ایشان با این اقدام خیلی زود توانست جای خالی شرکت‌های مشاور خارجی را در این بخش پر کند.

در واقع طی ۲۶ سال گذشته، این شرکت با مدیریت ایشان توانسته است طیف وسیعی از خدمات مهندسی معدن از اکتشاف، طراحی و نظارت گرفته تا فرآوری مواد معدنی و بهره‌برداری را به بسیاری از معادن کشور ارائه کند و خلا‌های این حوزه را به نحو چشمگیری مرتفع کند. مرحوم معین‌الدینی همچنین توانست علاوه بر گستره داخلی،  به عنوان یکی از مشاورین توانمند ایرانی پا به عرصه‌های خارجی نیز بگذارد و در زمینه سایر فلزات همچون سرب و روی و مس نیز خدمات ارزشمندی را ارائه کند. مهندس معین‌الدینی همچنین با به‌کار‌گیری بیش از ۲۰۰ نفر کارشناس متخصص در رشته‌های زمین‌شناسی، معدن، فرآوری و سایر رشته‌های مرتبط موفق شد علاوه بر ارائه خدمات ماندگار، تعداد زیادی کارشناس و متخصص به جامعه معدنی کشور اضافه کند.

سرانجام وی به دنبال یک دوره بیماری در روز دوم مرداد سال ۱۴۰۱ دعوت حق را لبیک گفت و به دیدار حق شتافت‌. هرچند زندگی شادروان مهندس حمیدضا معین‌الدینی طولانی نبود اما خدمات وی از حافظه جامعه معدنی کشور پاک نخواهد شد و او به عنوان یک متخصص متعهد، اخلاق‌مدار و  سخت‌کوش در خاطره‌ها خواهد ماند.

قائم‌مقام فناوری شرکت مهندسی فکور صنعت تهران

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 277921
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا