پازل نامنظم تولید

جهان صنعت نیوز|  اگر بدنبال راه و روش جدیدی با تصویب یک مصوبه هستیم تنها برای کامل شدن پازل حمایت از تولید است . برای حمایت از تولید و رونق این بخش تنها نباید به مصوبات و قوانین اکتفا داشت چراکه هستند آیین نامه هایی که سال های گذشته تصویب شدند اما هیچ اثری از اجرای ان در بخش تولید دید ه نمی شود .


حمایت از رونق تولید سالهاست که با مصوبات و ایین نامه های  متعدد تزئین شده است و هیچ کمبودقانونی در راستای رونق تولید وجود ندارداما به صراحت می توان گفت که در اجرای قوانین خلاهای زیادی وجود دارد .

از سوی دیگر هجمه های زیادی متوجه بخش های مختلف تولید شده و اهمال کاری در مورد نحوه اجرا و ایجاد فضای رونق تولید می تواند خسارات زیادی را بهمراه داشته باشد .تنها راه خروج از بحران اقتصادی توجه به موضوع رونق تولید است، مجلس نیز در این خصوص با هم اندیشی بدنبال راهکارهایی برای برون رفت از بحرا ن فعلی است .اما تصویب قانون به تنهایی راهکار رونق تولید نیست .

نحوه اجرای قوانین وضع شده و آیین نامه های داخلی مهمترین ابزار برای هدایت تولید به سمت توسعه است اما امروز نقص در اجرای آیین نامه ها فرصت را از تولید گرفته است .

تولید هر روز با یک پدید ه جدید و تهدید ظالمانه روبرو می شود که این تکان ها اسیب های زیادی را به همه بخش های صنعت کشور وارد می سازد  نباید فکر کنیم گزینه های متفاوتی برای خروج از این بحران وجود دارد، رونق تولید تنها راه حل است که کشور باید به سوی آن حرکت کند.

این خصوص باید بیشتر به تولیدات غیر نفتی توجه شود. اقتصاد کشور  شاهد تهدیدها و بحران‌های مختلفی است که در شرایط فعلی می‌توانیم به عنوان فرصت به آن‌ها نگاه کنیم، اگرچه این بحران‌ها موجب شد ارزش پولی ما کاهش پیدا کند و به اقتصاد کشو آسیب‌هایی وارد شود ولی همین تهدیدها می‌تواند یک مزیت نسبی برای تولید کنندگان داخلی باشد  .

معصومه آقاپورعلیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

 

 

 

 

 

 

 

یادداشت
شناسه : 37611
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا