شناسایی حمایت‌ها و مقاومت‌های شیمیایی‌ها

علی هدیه *

در تحلیل سه‌شنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ (شماره ۵۰۱۶ روزنامه جهان‌صنعت) از منظر کلاسیک پیش‌بینی شد شاخص شیمیایی با رسیدن به محدوده مقاومت داینامیک خط روند رسم‌شده از محدوده ۲ سقف اخیر، مجددا موج نزولی خود را آغاز خواهد کرد و این روند نزولی تا محدوده‌های حمایتی ۱۰۰ هزار واحد و سپس ۹۵ هزار‌ واحد ادامه خواهد داشت.


اکنون پس از گذشت ۳ ماه، روند مورد انتظار شکل گرفته و این شاخص تا سطح ۱۰۶ هزار‌ واحد به نزول خود ادامه داده است. سطح حمایتی ۱۰۰ هزار واحد مهم‌ترین حمایت پیش‌روی این شاخص بوده و پس از آن سطح استاتیک ۹۵ هزار واحد حمایت معتبر این شاخص تلقی می‌شود. با آغاز موج صعودی جدید (از سطوح حمایتی ۱۰۰ یا ۹۵ هزار واحد) می‌توان انتظار رشد این شاخص را تا سطح ۱۲۰ هزار واحد داشت و طبیعتا این موج صعودی جدید به مدت حداقل ۳ ماه زمان سپری خواهد کرد و همزمان با شروع موج صعودی جدید شاخص کل آغاز خواهد شد.

در ادامه اما تحلیل شرکت‌های پتروشیمی جم(تصویر ۳ ) و آریا ساسول (تصویر ۴) با نمادهای جم و آریا صورت گرفته است. پیش‌بینی می‌شود با رسیدن قیمت این نمادها به سطوح حمایتی سه هزار و ۵۰۰ یا سه هزار و ۱۰۰ تومان (در نماد جم) و ۶ هزار و ۵۰۰ یا ۶ هزار تومان در نماد آریا، موج صعودی جدید آغاز شده و اهداف پیش‌رو در نماد جم، محدوده خط روند رسم شده و در نماد آریا محدوده هشت هزار و ۸۰۰ تا ۹ هزار تومان خواهد بود. این صعود مشابه با کلیت بازار به مدت حداقل ۳ ماه، زمان سپری خواهد کرد.

* کارشناس بازار سرمایه

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 290857
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا