شناسایی امواج صعودی بیت‌کوین

علی هدیه *

 
در تحلیل چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۴۰۰ (شماره ۴۹۴۸ روزنامه «جهان‌صنعت») ساختار بیت‌کوین از سال ۲۰۱۱ مورد بررسی قرار گرفت و الگوی بلند‌مدت آن در قالب ترکیبی ۲‌گانه‌ای شمارش شد که اکنون موج واسط آن یعنی X موج در حال شکل‌گیری است.

همچنین در تحلیل یکشنبه ۴ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۱ (شماره ۴۹۸۹ روزنامه «جهان‌صنعت») هم روند میان‌مدت بیت‌کوین مورد بررسی قرار گرفت و پیش‌بینی شد قیمت بیت‌کوین از محدوده ۴۰ هزار دلار، موج نزولی را آغاز کرده که حداقل تا ۳۰ هزار دلار می‌تواند ادامه داشته باشد. این نزول اما فراتر رفته و تا محدوده ۲۰ هزار دلار ادامه داشته است.
اکنون پیش‌بینی می‌شود ساختار بیت‌کوین به صورت مثلث ۵ موجی یا الگوی ۳ موجی ادامه یابد که در این صورت موج صعودی بعدی، موج D از مثلث خنثی‌ یا موج B از الگوی ۳ موجی خواهد بود. این موج صعودی از محدوده حمایتی ۲۰ یا ۱۵ هزار دلار آغاز شده و مدت زمان رشد آن حداقل به میزان ۲ ماه ادامه خواهد داشت و اهداف پیش‌روی آن محدوده‌های ۳۰ یا ۳۴ تا ۳۵ هزار دلار خواهد بود. مهم‌ترین موضوع در خصوص تعیین روند پیش رو، شتاب موج صعودی فعلی بوده که تعیین‌کننده سناریوی الگوی ۳ یا ۵ موجی است. با شکل‌گیری این موج صعودی، تحلیل آپدیت خواهد شد.
* کارشناس بازار سرمایه

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 286223
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا