حمایت‌ها و مقاومت‌های «آریا ساسول»

علی هدیه *

ساختار اصلاحی سهم شرکت آریا ساسول را از زمان عرضه اولیه تاکنون می‌توان در قالب الگوی ترکیبی دو‌گانه‌ای در نظر گرفت که اکنون موج واسط آن، یعنی ایکس موج در حال شکل‌گیری است. از منظر قوانین، الگو‌های واسط ایکس موج می‌توانند خود به صورت ترکیبی دو یا سه‌گانه باشند، اما از منظر زمانی حداکثر به میزان الگوی W و Y و حداقل به میزان ۳/۱ الگوی قبل از خود زمان سپری خواهند کرد. در وضعیت فعلی حداقل زمانی آن پاس شده است، اما حداکثر آن می‌تواند تا یک سال آینده ادامه داشته باشد.

این سناریو با سناریوی رکود شاخص تا سال آینده هم‌جهت بوده و آن را تایید می‌کند. پس از آن، رشد مجدد قیمتی سهم در قالب الگوی Y آغاز خواهد شد و مهم‌ترین اهداف آن را می‌توان محدوده‌های ۱۰ و ۱۵ هزار تومان در نظر گرفت. از منظر کوتاه‌مدت نیز تاکنون الگوی موج واسط ایکس موج می‌تواند به صورت الگوی هفت موجی دیامتریک باشد و اکنون موج پنجم (E) در حال شکل‌گیری است.

محدوده‌های حمایتی بااهمیت پیش‌رو برای خاتمه این موج نزولی، محدوده‌های ۸۰۰/۶ و ۵۰۰/۶ تومان است. با خاتمه این موج نزولی می‌توان رشد موقتی را تا محدوده‌های مقاومتی ۷۰۰/۷ و حداکثر ۰۰۰/۸ تومان در نظر گرفت اما این رشد موقت بوده و حداقل نزولی دیگری در قالب موج G در انتظار سهم خواهد بود.

* کارشناس بازار سرمایه

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 248903
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا