تنزل اعتبار بانک مرکزی

جهان صنعت نیوز *

قیمت هردلار آمریکا روز گذشته به مرز ٣۶ هزارتومان رسید که فراتر از پیش بینی های مدیران اقتصادی و سیاسی دولت و نهادهای قدرت است که هرچندگاه یک بار به میان آمده و با اطلاع رسانی های گمراه کننده می خواهند با حرف و دستکاری خبرها قیمت دلاررا در نقطه ای تثبیت کنند اما بازار از ترفندهای آنها اطلاع دارد و قیمت دلار همچنان بر مدار صعودی قراردارد.


یکی از این ترفندها که به بی اعتباری بانک مرکزی منجر شده است بازپس گیری منابع ارزی ایران در کره جنوبی است.بانک مرکزی بارها دراین باره خبرداده یا خبرهای انتشار یافته دراین باره را با سکوت قبول کرده است.اقتصاد ایران از سال ۱۳۹۷ و با اعلام خروج دونالد ترامپ از مصالحه برجام و با کوچ جمعی بنگاههای بزرگ خارجی ونیز با کاهش درآمدهای حاصل از صادرات نفت خام به چاله ای افتاده که هنوز توانایی بیرون آمدن از آن را ندارد.

کسب وکار مردم ایران به دلایل گوناگون از جمله سیاستهای روز مره و بدون آینده نگری و سیاست گزاری های فاقد انسجام در غبارفرورفته و روی لبه تیغ راه می رود. سیاستهای اقتصادی ایران بدون تردید تابعی از سیاست خارجی غرب ستیز شده و به دامی افتاده که رهایی از ان به این زودی ها ناممکن است.

حالا در این وضعیت است که مردم دلسوز ایرانی از گفته های آغشته به شوروشعف عجیب مدیران اقتصاد وسیاست کشور بهت زده می شود که با سرافرازی از آزاد شدن احتمالی بخشی نامشخص از منابع ارزی بلوکه شده ایران در آینده ای مبهم سخن می گفتند.

رییس بانک مرکزی ایران نیز با تایید نسبی و سکوت دراین باره ونیز سیاستهای کم بنیه مثل انتشار اوراق ارزی هنوز گونه ای سخن می گوید که گویا ماه را به ضرب سیاستهای اقتصادی با مقصد خارج از کشور را دونیم کرده است.

شانس با رییس بانک مرکزی همراه بوده که نا آرامی ها و نافرمانی های مدنی واعتراض جوانان و زنان ایرانی در هفته های تازه سپری شده شهروندان را از پیگیری خبرهای اقتصادی دورکرده است. شهروندان بدون چون وچرا اما نیک می دانند بانک مرکزی ایران در حال حاضر نسبت به خواسته های دولت وحکومت ضعیف تر از هردوره دیگری است و بی اعتبارتر از هر دوره دیگری شده است. بانک مرکزی دوهدف اصلی و وظیفه قانونی دارد: صیانت از ارزش پول ملی در برابر ارزهای معتبر خارجی ونیز مهارتورم دراندازه های قابل اعتنا. بانک مرکزی در این یک سال تازه سپری شده در انجام هیچ کدام از این وظلیق کارآمدی نداشته و اعتبار ش نزد فعالان اقتصادی نیز تنزل یافته است.

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 308967
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا