ایران در ضرب‌الاجل خود کوتاه نمی‌آید

جهان صنعت نیوز| حشمت‌الله فلاحت‌پیشه- جمهوری اسلامی ایران اقدامی که در خصوص کاهش تعهدات هسته‌ای انجام می‌دهد در قالب برجام و ان‌پی‌تی است‌. ما کاری را انجام ندادیم که عملا پرونده ایران را حتی قابل طرح در شورای حکام آژانس کند چه برسد به اینکه آمریکایی‌ها بخواهند موضوع ایران را شورای امنیتی کنند. باید تاکید داشت که کار ایران هم در قالب فنی و هم حقوقی به صورت کنترل شده در حال انجام است.

کار ما تحریک‌آمیز نیست بلکه تنها اتفاقی که افتاده این است که امریکا در آخرین تحریم‌هایش، تحریم صنعت هسته‌ای را در دستور کار قرار داده یعنی تلاششان این بود که مانع از این ‌شوند که تولیدات ایران بیشتر شود چون ما این تولیدات را صادر می‌کردیم به ویژه اینکه صادرات و واردتشان را محدود کنند.

الان که نمی‌توانیم صادرات و واردات‌مان را انجام دهیم لذا برای استفاده از تولیدات خودمان سازوکاری در دل برجام و ام‌پی‌تی شکل می‌دهیم که هیچ تخلفی درونش نیست.
ضمن اینکه فرصت زیادی هم برای اروپایی‌ها باقی نمانده. از طرفی ایران در ضرب‌الاجل خود کوتاه نمی‌آید. جمهوری اسلامی کشوری است که وارد فضای ضرب‌الاجلی نمی‌شود ولی وقتی بشود به آن عمل می‌کند لذا با عدم تعهد اروپا اقدام بعدی ایران و خروج از توافق هسته‌ای قوت می‌گیرد.

رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس

اخبار برگزیدهسیاسییادداشت
شناسه : 28039
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا