افت‌و‌خیزهای S&P

علی هدیه *

در تحلیل شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱ (شماره ۵۰۹۵ روزنامه «جهان‌صنعت») پیش‌بینی شد شاخص S&P500 از سطح حمایتی سه هزار و ۸۸۰ واحد، رشد موقتی را تا سطح چهار هزار و ۲۰۰ واحد به عنوان هدف اول تجربه کرده و مجددا روند نزولی خود را ادامه دهد. (تصویر شماره ۱)


مطابق انتظار رشد این شاخص صورت گرفت اما رشد آن تا سطح چهار هزار و ۱۲۰ واحد ادامه داشت و مجددا روند نزولی آن آغاز شد. (تصویر ۲) که به عبارت دیگر ۷۰ درصد هدف محقق شده است.

اکنون با رسیدن این شاخص به سطح سه هزار و ۶۵۰ واحد، پیش‌بینی می‌شود موج نزولی E از ساختار دیامتریک در محدوده سه هزار و ۵۰۰ و یا سه هزار و ۴۰۰ واحد خاتمه یافته و صعود موقتی را در قالب موج F از دیامتریک تا سطح سه هزار و ۸۰۰ و یا سه هزار و ۹۰۰ واحد آغاز کند. این رشد مشابه ساختار موج B از شتاب بالایی برخوردار نبوده و همراه با نوسانات زیادی است. (تصویر۳)

در تصویر شماره ۴ نیز ساختار این شاخص در تایم‌فریم میان‌مدت بررسی شده و مهم‌ترین سطح حمایتی پیش‌روی آن، محدوده سقف شاخص در سال ۲۰۲۰ یعنی سطح سه هزار و ۴۰۰ واحد است و می‌توان خاتمه موج نزولی E را در این سطح محتمل دانست. اما باید این نکته را در نظر گرفت که این رشد صرفا موقت بوده و پس از آن موج نزولی مجددی در قالب موج نزولی G آغاز خواهد شد که احتمال شکست سطح حمایتی سه هزار و ۴۰۰ واحد مجددا افزایش می‌یابد.

* کارشناس بازار سرمایه

اخبار برگزیدهیادداشت
شناسه : 291986
لینک کوتاه :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا