گوگل عکس شما را ۵ دلار می خرد

جهان صنعت نیوز:  شرکت گوگل در یک پژوهش میدانی که برای ارتقای سیستم تشخیص چهره جدید ترین نسل گوشی های تلفن همراه خود و در رقابتی با اپل انجام می شود از شهروندان آمریکایی در خیابان ها می خواهد که اجازه دهند در قبال ۵ دلار عکس چهره آن ها به وسیله گوشی موبایل اسکن شود. کارکنان گوگل پاداش ۵ دلاری فوق را به شکل کارت هدیه شرکت آمازون و یا استارباکس تقدیم می کنند.

این پژوهش میدانی برای توسعه تلفن هوشمند جدید این شرکت به نام پیکسل ۴ صورت می گیرد که قرار است چند ماه دیگر به بازار ارائه شود.

ظاهرا از ویژگی های این گوشی این است که با پلک زدن قفل صفحه کلید آن باز می شود و با حرکت دست آهنگ های داخل گوشی انتخاب می شود.

در قالب این «تکنولوژی حرکتی» کاربران گوشی های پیکسل ۴ خواهند توانست بخش عمده ای کارهای گوشی خود را به وسیله تکان دادن دست انجام دهند.

داده هایی که گوگل از طریق اسکن کردن چهره مردم در خیابان ها به دست می آورد این شرکت را قادر خواهد کرد که با فناوری «فیس آی دی» اپل رقابت کند که به جای رمز عبور یا اثر انگشت از اسکن کردن چهره استفاده می کند.

به نظر می رسد این پژوهش ها مقدمه ای برای خداحافظی نوع بشر با تکنولوژی صفحات لمسی در دهه های آینده خواهد بود.

آن طور که مجله فناوری «وایرد» گزارش کرده است گوگل مدتی است که به کمک تیمی که رهبری آن را ایوان پوپیرف به عهده دار روی توسعه تکنولوژی های حرکتی کار می کند.

گوگل در حال حاضر موفق به ساخت حسگرهای رادارگونه‌ای موسوم به سولی  (Soli) شده است که با مشاهده حرکت، امواج الکترومغناطیسی تولید و سپس آنها را به داده تبدیل می‌کند.

گوگل می‌گوید این فن‌آوری حتی از دوربین‌های سه‌بعدی ثبت و ضبط حرکت هم بهتر عمل می‌کند.

دلیل پژوهش های میدانی گوگل این است که این شرکت برای بهینه‌سازی الگوریتم‌های پشت این فن‌آوری‌های حرکتی، چاره‌ای جز این ندارد که آن را روی طیف گسترده‌ای از چهره‌های گوناگون آزمایش کند و به همین خاطر است که قاصدانش را به خیابان‌ها فرستاده تا با کسب رضایت از آنها با هدیه‌ای پنج دلاری، ضعف‌های احتمالی این فن‌آوری را برطرف کند.

درباره فناوی های نوین بیشتر بخوانید: 

به نظر می رسد که دهه جدید، عصر حسگرهای حرکتی خواهد بود و به این دلیل شرکت های زیادی در حال فعالیت در زمینه توسعه این فناوری هستند. برای مثال این فناوری انعطاف بیشتری به دنیای واقعیت مجازی داده است.

این فناوری به کاربران امکان می دهد حتی پهپادهای خود را بدون نیاز به کنترل از راه دور تحت کنترل داشته باشند.

شرکت هایی چون BMW هم حسگرهای حرکتی را به محصولات خود اضافه کرده اند تا کاربران به راحتی بتوانند با حرکت دست، صدای سیستم صوتی را کم یا زیاد کند یا جواب تماس‌های تلفنی را بدهد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهدانش و فناوری
شناسه : 45616
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا