کشف شبکه پولشویی در ایران با تراکنش مالی ۳۰۰۰۰ میلیارد تومانی

جهان صنعت نیوز: رئیس کل دادگستری استان گلستان خبر از کشف یک شبکه پولشویی بزرگ در این استان داد.

هادی هاشمیان، رئیس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به شناسایی و انهدام بزرگترین باند و شبکه پولشویی ایران اظهارداشت: در مدت ۶ سال فعالیت این شبکه پولشویی، تراکنش مالی این باند حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان بوده است. متهمان این پرونده اموال خود را به نام دیگران سند می زدند و از آنان وکالتنامه و اقرارنامه می گرفتند. تا کنون از این افراد ۳۰۰ سند مربوط به ماشین های سنگین به ارزش بیش از ۲۰ میلیارد تومان کشف و ضبط شده است. علاوه بر این خودروها تا کنون ۳۰ کیلوگرم شمش طلا و صدها ملک مسکونی، تجاری و کشاورزی و سهام در داخل و خارج کشور از این افراد کشف و شناسایی شده است.

وی افزود: این افراد پرونده های صوری دریافت تسهیلات کلان با سود کم در شبکه بانکی تشکیل می دادند و سپس همین وام های صوری را به صورت صوری با سود ۳۰ درصد سپرده گذاری می کردند و میلیاردها تومان سود می گرفتند در حالیکه پولی سپرده گذاری نکرده بودند. این باند ۳ سرشبکه اصلی و ۶ همدست اصلی داشتند که همه این افراد دستگیر شدند. علاوه براین بررسی‌ها نشان می‌دهد ۳۰۰ نفر عضو فعال این باند در سه استان گلستان، تهران و سمنان بودند.

رئیس کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: معاملات املاک، مستقلات، سهام‌های بورسی و غیربورسی، شمش، ارزش، سکه، خروج پول از کشور و سرمایه‌گذاری در کشورهای همسایه از اقدامات این باند بوده است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 63737
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا