کاهش قیمت مصالح ساختمانی

جهان صنعت نیوز|  سیداحسن علوی؛ در خصوص افزایش اجاره بها و قیمت مسکن گفت:در کشور ما همانند کشورهای توسعه یافته مالیات بر عایدی سرمایه نداریم که این باعث شده سوداگری در کشور افزایش یابد.

وی ادامه داد: شرایط به نحوی شده که قیمت مسکن را سوداگر تعیین می‌کند نه دولت، در حالی که دولت باید طرح و سامانه جامع مسکن را ارائه دهد و قیمت ها را بر اساس مناطق مشخص کرده تا متقاضی بداند که دولت قیمت ها را بر اساس اصول کارشناسی اعلام کرده است.

علوی با اشاره به اینکه دو میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکونی خالی در کشور داریم، افزود: این تعداد واحد مسکونی خالی در کشور باعث رکود سرمایه شده و از طرفی فرار مالیاتی را به همراه داشته و همچنین سرمایه ملی در برخی از نقاط متمرکز شده که هیچ ارزشی برای اقتصاد ملی نداشته و هیچ نوع اشتغالی هم ایجاد نمی کند.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم لایحه مالیات بر عایدی سرمایه در بخش مسکن که دولت ارائه می دهد را تصویب کنیم می توانیم گام مثبتی را برای رفع معضل مسکن برداریم.

عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنا به تصمیم دولت قرار است ۴۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود که عرضه این تعداد واحد مسکونی به بازار می تواند التهابات روانی در این حوزه را کاهش دهد.در مجموع حدود ۲۵ میلیون واحد مسکونی در کشور نیاز داریم که بتوانیم عرضه و تقاضا را به تعادل برسانیم.

وی با بیان اینکه حدود ۱۲ میلیون دختر و پسر در کشور داریم که باید ازدواج کرده و این تعداد نیاز به مسکن دارند افزود: حدود ۲ الی ۳ میلیون بافت فرسوده در کشور نیز وجود دارد و هر ساله به ۹۰۰ هزار واحد مسکونی جدید نیاز داریم که تقاضا را به تعادل برسانیم.

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی تصمیم دارد که برای کاهش قیمت مسکن قیمت مصالح ساختمانی را  کاهش داده و در اختیار انبوه سازان قرار دهد تا قیمت ها بدین طریق کاهش دهد.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژهمسکن
شناسه : 30957
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا