پیش بینی کاهش روزانه نرخ ارز

جهان صنعت نیوز|   عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کاهش قیمت ارزدر هفته های اخیر، گفت: ریزش قیمت دلار در روزهای اخیر طبیعی است، چراکه پیش از این نرخ ارز کاذب بود و همچنان قیمت آن حباب دارد.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه قیمت دلار حداقل باید ۴ تا ۵ هزار تومان کاهش یابد، افزود: در حال حاضر نرخ ارز حدود ۱۲ هزار تومان است که باید روند کاهشی آن ادامه یافته و به نرخ واقعی خود نزدیک شود.

وی با اشاره به برنامه بانک مرکزی برای تشکیل بازار متشکل ارزی، ادامه داد: تشکیل این بازار می تواند به کشف واقعی قیمت ها کمک کند، چراکه عرضه و تقاضای واقعی در این بازار مشخص و حباب قیمتی ارز نیز شکسته می شود.

نادری با بیان اینکه قیمت ارز به دلیل شرایط سیاسی و موج سواری برخی دلالان افزایش یافت، تاکید کرد: گرانی نرخ ارز توجیه اقتصادی نداشت و تنها به دلیل برخی رخدادهای سیاسی همانند خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم ها از سوی این کشور افزایش یافت، اما در حال حاضر این تحریم ها قله خود را طی کرده و تاثیری در اقتصاد ایران ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد که با مدیریت بانک مرکزی نرخ ارز روند نزولی خود را ادامه دهد و تاحدود ۷ هزار تومان نیز کاهش یابد، چراکه بر این اساس سایر بازارها نیز دستخوش تغییرات مثبتی می شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کاهش نرخ ارز روزانه شده و ادامه می یابد، تصریح کرد: با وجود فشارهای اقتصادی ایجاد شده از سوی آمریکا، اما با مدیریت بازار پولی و بانکی توسط بانک مرکزی و همراهی مردم، شوک ناشی از خروج آمریکا به تدریج تخلیه شد و اتفاقات اخیر سیاسی نیز سبب ایجاد تلاطم و نوسان در بازار ارز نشد.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 34348
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا