شرکت‌های IT جای شرکت‌های نفتی ایران را می‌گیرند

جهان صنعت نیوز|  محمدجواد آذری جهرمی در یکی از شبکه‌های اجتماعی نوشته است که به‌زودی شرکت‌های فناوری اطلاعات جای شرکت‌های نفتی و اقتصاد دیجیتال جای اقتصاد نفتی را در رتبه‌بندی شرکت‌های ایرانی خواهند گرفت.

او تاکید کرده که با فناوری نباید جنگید، باید استفاده کرد. با فناوری و ذهن خلاق جوانان ایرانی، ایران هوشمند و آینده روشن می‌سازیم.

در این باره رئیس‌جمهور هم اخیرا در نشست «ایران هوشمند» با بیان این که استارت‌آپ‌ها تحولات زیادی در کشور ما ایجاد کرده‌اند،خاطرنشان کرده بود: اشتغال عظیمی را یک‌استارت آپ ایجاد کرده است؛ یعنی هزاران شغل مستقیم و یک میلیون و ششصد هزار  شغل غیرمستقیم در کمتر از پنج سال ایجاد کرده است.

روحانی تصریح کرد: اقدام این استارت‌آپ‌ها موجب رفاه و امنیت بیشتر جامعه شده است. یک روستایی با استفاده از دانش فناوری ارتباطات و اطلاعات، در خانه خودش قادر است شغل و صنعت درست کند و محصول خود را از همانجا عرضه کند و دست واسطه‌های مزاحم از این طریق کوتاه شده است. البته بین واقعیت فضای مجازی با شرایط سنتی فاصله وجود دارد و باید این فاصله را کم کنیم که این کار ساده نیست. اگر اراده قدرتمند جوانان استارت‌آپی نبود، آنها عقب‌نشینی می‌کردند. فشارهای زیاد و موانع زیادی بر سر راه آنها وجود دارد. قوانین قدیمی مانعی برای آنهاست. دولت باید موانع این جوانان را رفع کند.

وی همچنین با اشاره به این که در دنیای جدید ارتباطات،  فرصت‌های زیادی وجود دارد اما ممکن است برخی هم دنبال سوءاستفاده و به خطر انداختن حیثیت و امنیت افراد جامعه باشند، افزود: ما به فضای مجازی امن، آسان و ارزان نیاز داریم. مردم باید به راحتی و با سواد دیجیتالی از فضای مجازی استفاده کنند. البته استفاده از فضای مجازی بدون همکاری همه قوا ممکن نیست. ما با وجود همه تحریم‌ها، راهی جز خوداتکایی و پیشرفت علم و همکاری با کشورهای دوست نداریم تا قدرت فناوری خود را افزایش دهیم و جلوی یک‌جانبه‌گرایی قدرت‌ها را بگیریم.

پیشنهاد ویژهدانش و فناوری
شناسه : 35783
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا