راه آهن ایران-ترکیه مسیری برای اتصال به دریای سیاه و اروپا

جهان صنعت نیوز| سیداحسن علوی نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به برنامه ریزی ایران و ترکیه برای اتصال خط ریلی دو کشور، گفت: خوشبختانه میان مسئولان دو کشور توافقات انجام شده و قرار است در ماه های آتی، نشست نهایی برای عملیاتی کردن این پروژه صورت گیرد.

اتصال منطقه چشمه ثریا و منطقه کارس با اجرای پروژه راه آهن ایران-ترکیه

نماینده مردم سنندج و دیواندره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با اجرای پروژه راه آهن ایران-ترکیه، خط ریلی میان منطقه چشمه ثریای ایران و منطقه کارس ترکیه برقرار خواهد شد و عملا دو کشور از طریق خطوط ریلی به یکدیگر متصل خواهند شد.

گسترش فعالیت حمل و نقل ریلی کشور با اجرای پروژه راه آهن ایران-ترکیه

وی تصریح کرد: اجرای پروژه راه آهن ایران-ترکیه موجب گسترش فعالیت و اثرگذاری حمل و نقل ریلی کشور می شود، زیرا در شرایط کنونی بخش عمده ای از همکاری های اقتصادی کشورمان، با ترکیه صورت می گیرد و ایجاد خط ریلی می تواند در سرعت بخشیدن به روند همکاری ها موثر باشد.

راه آهن ایران-ترکیه کلید دور زدن تحریم های آمریکا

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: عملیاتی شدن پروژه راه آهن ایران به ترکیه تأثیر گسترده ای در افزایش درآمدهای مالی کشورمان خواهد داشت و در شرایط تحریمی می تواند در کاهش فشارها و مشکلات موثر باشد.

راه آهن ایران-ترکیه مسیری مستقیم برای اتصال به دریای سیاه و اروپا

علوی افزود: با اجرای پروژه راه آهن ایران-ترکیه؛ ایران از طریق این کشور به دریای سیاه و سپس کشورهای اروپایی متصل خواهد شد و از این مسیر می توان حجم صادرات به این کشورها را افزایش داد.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: انتقال کالا از کشورهایی مانند تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و قزاقستان از طریق خط ریلی ایران-ترکیه، از دیگر آثار مثبت اجرای پروژه مذکور خواهد بود.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 16689
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا