درآمد ۵۰ هزار میلیارد تومانی اقتصاد ایران از استارت‌آپ‌ها

جهان صنعت نیوز|   عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره‌ به نمایشگاه الکامپ ، گفت:این نمایشگاه در شرایط تحریمی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد و هشت کشور در سطح مسئولان عالی‌رتبه در آن شرکت کردند.


نماینده مردم سبزوار، جغتای، جوین و خوشاب در مجلس شورای اسلامی افزود: چهار کشور ایران، روسیه، آذربایجان و ترکیه در نمایشگاه الکامپ، تفاهم‌نامه‌ای درباره استارت‌آپ‌ها، اقتصاد دیجیتال، فیبر نوری، زیرساخت‌ها، مخابرات و کسب و کارهای اینترنتی به امضا رساندند تا بتوانند همکاری‌های مناسبی با یکدیگر داشته باشند.

وی با بیان اینکه امضای تفاهم‌نامه مذکور باعث ارتباط تنگاتنگ کشورها برای ارتقا و بهبود فضای مجازی و ارتباطات می‌شود، اظهار کرد: امضای این تفاهم‌نامه فضای جدیدی در منطقه ایجاد می‌کند تا ۴ کشور بتوانند با بهره‌مندی از فضای مجازی، موتورهای جستجوگر مشترکی نیز ایجاد کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: حضور و استقبال زیاد فعالان عرصه سخت افزار و نرم افزار استارت‌آپ‌ها نشاندهنده رشد چشمگیر ایران در این حوزه است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ایران جایگاه مطلوبی در حوزه استارت‌آپ‌ها در منطقه دارد، ادامه داد: در حال حاضر ۵۰ هزار میلیارد تومان از اقتصاد ایران مبتنی بر اقتصاد دیجیتال است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای بهره‌مندی از استارت‌آپ ها و اشتغالزایی در این زمینه باید از ظرفیت تمام بخش‌های موجود استفاده کرد، تصریح کرد: اقتصاد دیجیتال ایران در حال حاضر حدود ۸ میلیارد دلار برآورد شده است که باید در پنج سال آینده به ۵۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

پیشنهاد ویژهدانش و فناوری
شناسه : 35948
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا