خیز دموکرات‌های ضدترامپ برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

جهان صنعت نیوز| «برنی سندرز» سناتور دمکرات ایالت ورمونت و از منتقدان سرسخت ترامپ، یکی از این افراد است که براساس اعلام منابع مطلع، برای تکیه بر کرسی کاخ سفید آماده می شود.


منابع مطلع گفته اند که وی قرار است بزودی نامزدی اش در انتخابات را اعلام کند.

سندرز که در رقابت های مقدماتی ریاست جمهوری حزب دمکرات در سال ۲۰۱۶ در مقابل «هیلاری کلینتون» شکست خورد، بار دیگر به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ترغیب شده است.

نتایج یک نظرسنجی که در نشریه هیل منتشر شد، نشان می دهد که سندرز می تواند روی حمایت آمریکایی های آفریقایی تبار و اسپانیایی زبان ها در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ حساب کند، زیرا از محبوبیت بیشتری در میان این اقشار برخوردار شده است.

ستاد سندرز هنوز گزارش ها در مورد نامزدی وی در انتخابات ۲۰۲۰ را تایید نکرده و «جاش اورتون» مشاور ارشد وی در پیامی توییتری نوشته است: تصمیمی در این زمینه، در راه نیست.

در همین حال، کمپ دمکرات ها ردپای قدرتمندان دیگری در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را دیده،بطوری که سناتور « الیزابت وارن» یکی از سیاسیون از این کمپ است که بعنوان اولین دمکرات پا به عرصه نامزدی انتخابات گذاشت.

وارن درآگهی تبلیغاتی اش در آستانه سال نوی میلادی نوشت: امروز، فساد دمکراسی ،ما را زهرآگین می کند.

وی در ادامه آورد: سیاستمداران خود را به کوچه علی چپ می زنند، در حالی که شرکت های بیمه، بیماران را از حق بیمه نجات بخش محروم می کنند، بانک های بزرگ از مشتریان سواستفاده می کنند و شرکت های بزرگ نفتی این سیاره را نابود می کنند. این مسیر تاریک، نباید آینده ما باشد.

وارن یکی از سناتورهایی است که مدام با ترامپ جدال لفظی داشته است. ترامپ نیز بارها وارن را مورد تمسخر قرار داده و وی را «پوکوهانتس» نامیده است.

پوکوهانتس یک زن سرخپوست آمریکایی بود که در سده هفدهم می زیست و در تاریخ آمریکا به خاطر مبارزه با ساکنان مناطق استعماری در «جیمزتاون» (ویرجینیای امروزی) معروف است.

«تولسی گابارد» سناتور دمکرات از ایالت هاوایی نفر بعدی بود که نامزدی اش در انتخابات را اعلام کرد.

همچنین «جولیان کاسترو» شهردار سابق سن آنتونیو و وزیر مسکن و توسعه شهری دولت «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا به طور رسمی برای نامزدی در این انتخابات اعلام آمادگی کرد.

«کریستین گیلبراند» سناتور ایالت نیویورک نفر بعدی در فهرست نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا بود و پس از وی، «کاملا هریس» سناتور ایالت کالیفرنیا نامزد این انتخابات شد.

در ادامه «پیت بوتیگیگ» شهردار شهر «ساوث بند» در ایالت ایندیانا دمکرات دیگری است که به گود رقابت پای نهاد.

در آینده باید منتظر ورود افراد بیشتر در این فهرست بود و نباید از نظر دو داشت که جمهوریخواهان ضد ترامپ نیز به جمع نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ خواهند پیوست.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 10458
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا