تقویت ارزش پول ملی بازار مسکن را از سردرگمی خارج می کند

جهان صنعت نیوز| عزت الله یوسفیان ملا عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با اشاره به رکود بازار مسکن در ماه های اخیر، گفت: دولت برای بازار مسکن برنامه مدونی ندارد و در واقع این بازار را رها کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات بیان داشت: با وجود اینکه بازار مسکن رها شده ساخت و سازهایی صورت گرفته و آماده فروش است اما به دلیل سقوط ارزش پول ملی کسی حاضر نیست ملک خود را به قیمتی که هزینه کرده است بفروشد.

نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی اظهار داشت: اگر انبوه ساز بخواهد نسبت به ساخت مسکن اقدام کند، باید چندین برابر هزینه کند، این مسئله حالت بلاتکلیفی ایجاد کرده است و تا زمانی که ارزش پول ملی تثبیت نشود، نه بازار مسکن و نه سایر بازارهای دیگر رونق پیدا نمی کند.

وی عنوان کرد: همه حرفه ها منتظرند شرایط اقتصادی بهبود پیدا کند و همین باعث بلاتکلیفی در بازار و رکود در خرید و فروش مسکن شده است، برخی ها  تصور می کنند مسئله تحریم به نفع جمهوری اسلامی ایران به اتمام می رسد و پول ملی جایگاه خود را پیدا می کند اما از سوی دیگر عده ای سردرگم هستند و ترجیح می دهند در این شرایط دارایی خود را به پول و اسکناس تبدیل نکنند.

یوسفیان ملا در ادامه با بیان اینکه نباید فرض کرد که عدم خرید و فروش مسکن به دلیل قیمت بالا است، گفت: علت اصلی رکود بازار مسکن عدم عرضه ملک است، مالکان راضی نیستند کالای خود را به پول تبدیل کنند که مجدد ارزش پول ملی سقوط کند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: از این رو هر کس کالایی دارد می خواهد همچنان آن را تحت مالکیت خود داشته باشد و افرادی که اسکناس دارند به هر دری می زنند که پول خود را به کالای باراز تبدیل کنند تا ارزش سرمایه شان حفظ شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه سردرگمی بازار از آینده اقتصادی کشور باعث رکود شده است، گفت: هزار واحد مسکن عرضه شود مطمئن باشد قیمت مسکن کاهش پیدا نمی کند، حتی اگر خانه های خالی مردم را به زور اجاره دهند و بفروشند تاثیری بر رونق نخواهد داشت چرا که مشکل در سقوط پول ملی و هزینه تمام شده است.

وی با بیان اینکه هزینه ساخت مسکن ۴ برابر شده است، اظهار داشت: دولت برای مدیریت بازار مسکن باید به اصل ماجرا و تثبیت ارزش پول ملی ورود کند این تنها راه حل موجود است و نمی توان راه حل دیگری را ارائه کرد، ۳۰ درصد خانه ها خالی است چرا که کسی حاضر نیست ملک را به اسکناس تبدیل کند.

پیشنهاد ویژه
شناسه : 25098
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا