بازار داغ متخلفان ثبت‌نام اظهارنامه‌های مالیاتی + عکس

جهان صنعت نیوز| در حالی که بازار ثبت‌نام اظهارنامه‌های مالیاتی در اواخر خرداد بسیار داغ می‌شود، متاسفانه بازار سودجویان نیز به دلیل ضعف سیستم اطلاع‌رسانی از مراکز مجاز ثبت‌اظهارنامه‌ها به مؤدیان داغ‌تر است.

با توجه به اطلاعیه سال ۹۴ و براساس بخشنامه ساماندهی ثبت‌نام اظهارنامه‌های مالیاتی  توسط سازمان امور مالیاتی کشور، صنف کافی‌نت‌های تحت پوشش اتحادیه‌ فناوران، دفاتر پیشخوان دولت و ادارات  پست تنها مراجع قانونی ثبت‌نام در این زمینه به شمار می‌روند.

گفتنی است این ثبت‌نام‌ها در راستای ایجاد اشتغال برای اولین و آخرین بار به صنف کافی‌نت‌ها که کاملا خصوصی و تنها رسته شغلی در بستر اینترنت به شمار می‌روند سپرده شده اما  متاسفانه این شغل خدماتی مورد لطف قرار نگرفته و تقریباً تا سال جاری نزدیک به سه‌چهارم کافی‌نت‌ها بسته شده است.

طبق بررسی‌های میدانی علاوه بر این که هیچ یک از خدمات دولت الکترونیک به این صنف پر پتانسیل محول نشده  حتی در زمینه مالیات نیز به دلیل فروش “آی‌پی”های غیرمجاز در زمینه ثبت‌نام‌های مالیاتی توسط اشخاص نامعلوم به فروشگاه‌های مختلف از قبیل آژانس‌های هواپیمایی، سوپرمارکت و حتی ساندویچ‌فروشی‌ها، عکاسی‌ها و … سپرده شده است و این روزها مشغول به ثبت‌نام‌های مالیاتی هستند و کافی‌نت‌ها کاملا خلوت هستند.

طبق شواهد و بررسی های انجام شده،  متخلفان این آی‌پی‌ها را به ملبغ بعضاً یک میلیون تومان از یکی از این سه نهاد دریافت کرده‌اند و این رقم به صورت نقدی پرداخت شده است  که علاوه بر پر خطر بودن برای مودی امکان اشتباهات در ثبت اظهارنامه‌های مالیاتی را به شدت افزایش می‌دهد و این روند غیرتخصصی، بازار سیاه افراد سودجو را  در این بازه زمانی داغ و داغ‌تر می‌کند.

در حالی‌که کافی‌نت‌داران با پرداخت هزینه‌های سنگین اجاره‌بها، مالیات، آب‌، برق و … روز به روز متضررتر می‌شوند.

 

خبرگزاری آنا

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 28893
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا