افزایش قیمت خودرو زیر سایه غفلت مسئولان به بهانه سیل

جهان صنعت نیوز|  محمدرضا منصوری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای با اشاره به افزایش قیمت خودرو در روزهای اخیر، گفت: علی‌رغم اینکه قیمت خودروهای داخلی ارتباطی با نرخ ارز ندارند اما با نوسانات ارزی قیمت چهارچرخ‌ها نیز افزایش و کاهش پیدا می‌کند و از آنجایی که دلار در روزهای اخیر افزایش قیمت داشت گرانی خودرو نیز دور از انتظار نبود.


دلالان برای دولت تعیین تکلیف می‌کنند

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سوداگران به دنبال افزایش قیمت خودرو در پی بالا رفتن قیمت دلار هستند، افزود: در حال حاضر دلالان برای دولت تعیین تکلیف می‌کنند به طور مثال زمانی که این افراد تصمیم می‌گیرند آبلیمو را گران کنند به راحتی این امر را اجرایی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مادامی که سود بانکی بالا باشد رونق تولید محقق نمی‌شود، اظهار کرد: برای رفع مشکلات موجود در وهله نخست باید ارزش پول ملی را ثابت و سود بانکی را کاهش داد در این شرایط برنامه‌ریزی برای رونق تولید و کاهش قیمت‌ها فراهم می‌شود.

بازار گرمی سوداگران برای گرانی خودرو

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه در فضای آلوده سوءاستفاده‌گران با بازار گرمی به مقاصد خود دست پیدا کرده و گرانی را رقم می‌زنند، خاطرنشان کرد: دلالان با راهکارهایی مانند افزایش حجم خرید در قیمت‌های بالا زمینه گرانی را فراهم می‌کنند به طور مثال خانه‌های منطقه‌ای را در مرحله نخست با قیمت بالا خریداری می‌کنند و پس از اینکه گرانی و افزایش قیمت جا افتاد به راحتی زمین‌ها و خانه های خود را با قیمت های چندبرابری به مردم تحمیل می‌کنند.

مردم خودرو نخرند

منصوری ادامه داد: بهترین راهکار برای کاهش قیمت خودرو افزایش عرضه یا خودداری مردم از خرید است. وی تصریح کرد: وقوع سیل باعث شده تا دلالان و سوء استفاده گران زیر سایه بی‌توجهی و غفلت مسئولان زمینه افزایش قیمت خودرو را فراهم کنند چرا که هر ساله پس از تعطیلی نوروز در فروردین و اردیبهشت ماه بازار خودرو کساد شده و تقاضا کاهش پیدا می‌کند در این شرایط دلیلی برای گرانی خودرو وجود ندارد.

قیمت فعلی خودرو مصرف کننده واقعی را از بازار حذف کرد

منصوری با بیان اینکه دلالان شرایط کنونی را فضایی برای فروش خودروهای دپو شده می‌دانند، گفت: در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت خودرو، مصرف‌کننده واقعی از بازار حذف شده است چراکه مردم امیدی به خرید خودرو ندارند در این شرایط تقاضا کاهش پیدا می‌کند و قیمت خودرو نه تنها نباید افزایش پیدا کند بلکه باید کاهشی شود

پیشنهاد ویژه
شناسه : 13374
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا