پژو ۲۰۶ صندوق دار رییس جمهور تونس

جهان صنعت نیوز:  عبور و مرور قیس سعید، رئیس ‌جمهور تونس با خودروی ایرانی‌ خودش که تصویرش موقع عزیمت به کاخ ریاست‌ جمهوری رسانه ای شد، مساله جذابی برای رسانه های مجازی شده است. 

این حقوق دان تونسی معروف به کاندیدای جوانان که با حمایت و تبلیغات قشر جوان در دور دوم انتخابات ریاست ‌جمهوری این کشور توانست با ۷۵ درصد آرا پیروز شود با خودروی شخصی‌اش که یک پژو ۲۰۶ بود، عازم کاخ ریاست‌جمهوری شده است.

​رئیس جمهور جدید تونس از سال ۱۹۹۷ معاون رئیس جمعیت حقوق قانون اساسی در تونس و عضو هیئت علمی و شورای اداری آکادمی بین المللی قانون اساسی بود.

او همچنین رئیس مرکز قانون اساسی برای دموکراسی در تونس هم بوده، قیس سعید تألیفاتی نیز در زمینه های حقوق و قانون اساسی دارد.

لازم به ذکر است که پژو ۲۰۶ صندوقدار را کمپانی پژو برای ایران خودرو طراحی کرده است و اصل این خودرو که بدون صندوق است ساخت شرکت پژو بوده است و اتومبیلی که رییس جمهور تونس سوار شده است عملا یک خودروی ایرانی است. 

قیس سعید، ‌۲۲ فوریه ۱۹۵۸ به دنیا آمد، پس از تحصیل در دانشکده حقوق و علوم سیاسی، به ایتالیا رفت و در مرکز بین‌المللی قانون اساسی در سان‌رمو به تحصیل پرداخت.

سابقه همکاری با اتحادیه عرب برای آماده کردن پیش‌نویس طرح تعدیل اساسنامه آن و نیز همکاری در تهیه پیش‌نویس نظامنامه اساسی دادگاه عربی را دارد.

طی سال‌های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۵ معاون مجمع قانون اساسی تونس بود، عضویت شورای علمی، شورای اداری آکادمی بین‌المللی قانون اساسی، مرکز قانون اساسی به‌خاطر دموکراسی از دیگر سوابق وی به‌شمار می‌رود.

«قیس سعید» به‌خلاف تمام پیش‌بینی‌ها و انتظارات بر رقبای سرشناس و مطرحی همچون یوسف الشاهد نخست وزیر تونس، عبدالکریم العبیدی وزیر دفاع، المنصف المرزوقی رئیس جمهور اسبق و عبدالفتاح مورو نامزد جنبش النهضه پیروز شد و به‌همراه نبیل القروی دیگر نامزد نه‌چندان شناخته‌شده به دور دوم راه یافت.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 55772
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا