پاسخ مثبت ۳۲ میلیون مشترک به حذف قبض کاغذی برق

جهان صنعت نیوز: شبکه برق سراسری کشور دارای ۳۶ میلیون مشترک است که پس از فراخوان شرکت توانیر برای حذف صدور قبض های کاغذی مشترکان، حدود ۹۰ درصد مشترکان به حذف این قبوض پاسخ مثبت داده اند و اطلاعات شناسایی خود را اعلام کرده اند.

به گفته هادی مدقق مدیرکل دفتر مدیریت مصرف و امور مشترکین توانیر کلیه اطلاعات این افراد در سامانه شرکت توانیر به ثبت رسیده است و امیدواریم تا پایان تابستان امسال ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مشترک دیگر نیز اطلاعات خود را در این سامانه به ثبت برسانند و به این ترتیب به سقف ۹۸ درصد مشترکان شبکه برق کشور برسیم.

با اجرای طرح حذف قبض کاغذی در شرکت توانیر از مهرماه امسال دیگر هیچ قبض کاغذی برای مشترکان شبکه برق صادر نخواهد شد و صورتحساب مصرف برق بصورت پیامک برای مشترکان ارسال خواهد شد.

مدقق پیش بینی کرده است با اجرای این طرح مصرف کاغذ در شرکت توانیر بشدت کاهش خواهد یافت و درآمد حاصل از این صرفه جویی به تامین وسایل آموزشی بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز مناطق محروم اختصاص خواهد یافت.

ارزیابی های صورت گرفته نشان می دهد برای تامین کاغذ صورتحساب های ماهیانه مشترکان شبکه برق سراسری کشور سالانه نزدیک به ۱۲ هزار درخت قطع می شده است.

این گزارش حاکی است مشترکانی که هنوز اطلاعات خود را در سامانه شرکت توانیر به ثبت نرسانده اند می توانند اطلاعات خود را با ارسال شناسه قبض برق خود به سرشماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ به این طرح بپیوندند و از ابتدای مهرماه صورتحساب مصرفی برق خود را از طریق پیامک دریافت کنند.

برای ثبت شماره تلفن همراه خود در سامانه صدور قبض مشترکان برق می توانند با ارسال *۱* شناسه قبض # به سرشماره ۲۰۰۰۱۵۲۱ نسبت به ثبت شماره همراه خود در سامانه صدور قبض کشور اقدام کند.

چنانچه مشترکان در خانه های استیجاری زندگی می کنند و قصد تغییر محل سکونت خود را دارند می توانند شناسه قبض جدید خود را به همراه *۲ به سرشماره اعلام شده ارسال کنند تا ارسال قبض قبلی متوقف شود.

بعد از این اقدام لازم است شناسه قبض منزل جدید خود به همراه ستاره یک را مجددا به سرشماره اعلام شده ارسال و صورتحساب منزل جدید خود را دریافت کنند.

دارندگان چند کنتور برق نیز لازم است که شناسه قبض را بصورت جداگانه به همراه *۱ به سرشماره اعلام شده ارسال کرده تا بصورت جداگانه برای هر کنتور برق صورتحساب خود را دریافت کنند.

اخبار برگزیدهاقتصاد کلانپیشنهاد ویژه
شناسه : 46646
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا