وضعیت مالی توشیبا بعد از فاجعه فوکوشیما

جهان صنعت نیوز: گرچه شرکت توشیبا در سه ماهه گذشته، از محل کاهش و صرفه جویی در هزینه ها توانست، سود خود را افزایش دهد، اما در عین حال نتوانست به ارزیابی های اولیه ناشی از این اقدام دست یابد.

آن چنان که رویترز از ژاپن گزارش می دهد، هلدینگ توشیبا از افزایش ۱۰ برابری سود عملیاتی در سه ماهه اول خبر داده است.

این روند ناشی از کاهش هزینه ها در بخش های مختلف بوده است و البته ارزیابی های اولیه از این عملیات محقق نشده است.

این گزارش حاکی است که گروه توشیبا در حال به روز رسانی وضعیت کارخانه ها، کاهش مشاغل و تجدید روش در پروسه خرید است تا بتواند ضرور و زیانی را که پیش از این به ارث برده است، جبران نماید.

این شرکت در حال حاضر با یک حفره چند میلیارد دلاری درترازنامه مالی خود رو به رو است که ناشی از سونامی و زلزله ۹ ریشتری و انفجار نیروگاه تولید برق هسته در بخش آمریکایی این شرکت بود.

با این حال توشیبا هنوز در تلاش است تا سودآوری در مشاغل خود را افزایش دهند و محرک های رشد بعدی که به این منظور در نظر گرفته شده است، شامل باتری ها، دستگاه های مدیریت انرژی و تجهیزات پزشکی است.

این شرکت سود عملیاتی معادل ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ین معادل ۷۳ میلیون و ۴۹۰ هزار دلار برای سه ماهه آوریل تا ژوئن گزارش کرده است که نسبت به سال گذشته۷۳۰ میلیون ین افزایش داشته است.

در نتیجه می توان گفت که در مقایسه با میانگین سود سه ماهه ۱۱ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ین که برآورد های تحلیلی برای این شرکت پیش بینی کرده بودند، سود  توشیبا در حدود ۱۴۰ میلیارد ین برای دوره ۵ ساله آتی برآورد می شود که مطابق با اهداف تعیین شده  این شرکت خواهد بود.

منبع: رویترز

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهدانش و فناوری
شناسه : 40244
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا