ورود زنان آزاد یا ممنوع؟

جهان صنعت نیوز:  تاریخ نهایی اعلام شده برای حل مشکل ورود زنان به ورزشگاه‌های ایران ششم شهریور است و مسئولان باید تا این تاریخ تصمیم روشنی بگیرند.

تاریخ نهایی اعلام شده برای حل مشکل ورود زنان به ورزشگاه‌های ایران ششم شهریور است و بعد از این تاریخ  یا زنان به ورزشگاه می آیند و یا فوتبال مان تعلیق می شود.

این گزاره بالا البته تعبیری بود که داریوش مصطفوی از مسئولین فدراسیون فوتبال در تلویزیون درباره اش سخن گفت.

گفته ای که به طور ضمنی در حرف های هوشنگ نصیرزاده در شبکه سه سیما هم وجود داشت. او هم اشاره کرده بود در ویراست سال ۲۰۱۹ قوانین انضباطی فوتبال که فیفا اعلام کرده، امکان هیچ نوع تبعیض جنسیتی در مسابقات فوتبال وجود ندارد. لیگ ایران تقریبا با دو ماهی تاخیر قرار است برگزار شود اما سعید فتاحی مسئول برگزاری لیگ می گوید فیفا هیچ اولتیماتومی نداده و لیگ هم بدون حضور زنان قرار است برگزار شود.

بعد از اعتراض چند مرجع دینی به احتمال حضور زنان در بازی های لیگ، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش حرف های شان درباره احتمال حضور زنان را به کمترین حد رسانده اند.

اگرچه جهانگیری معاون اول گفته با کمک پلیس جاهایی مناسب تدارک دیده شده تا دغدغه های مراجع دینی درباره ورود زنان به استادیوم ها هم مرتفع شود.

جالب اینکه فیفا در پاسخ به سایت ایرانی زبان آن سوی آب ها گفته است زنان باید در همه بازی ها به ورزشگاه بیایند اما آنها امیدوارند مذاکرات مهدی تاج با دولت ایران جواب بدهد و چیزی درباره اعمال فشار به ایران نگفته اند.

ورزشی
شناسه : 40086
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا