نگاهی به بزرگ‌ترین خریدهای این فصل لیگ‌ برتر

جهان صنعت نیوز| گرچه هنوز زمان قرعه‌کشی و شروع لیگ نوزدهم مشخص نشده اما تنور رقابت‌های فصل بعد از همین حالا داغ شده. از همین حالا که مربیان بزرگ و چهره‌های جذاب حضورشان روی نیمکت مدعیان قهرمانی قطعی شده و بازیکنان سرشناس بین باشگاه‌های بزرگ معاوضه شدند. از همان روزهای اول فصل نقل‌وانتقالات که سپاهان خرید جذابی به نام محمد حسینی داشت تا این روزها که شنیده می‌شود استقلال و پرسپولیس باز هم تصمیمات بزرگی برای خرید بازیکنان بزرگ و جدید در سر دارند. نقل‌وانتقالات این فصل لیگ‌برتر طوری پیش رفته که تا اینجای کار ستاره‌های زیادی بین تیم‌های لیگ‌برتری دست‌به‌دست شدند. علاوه بر اینکه چهره‌های جذابی هم دوباره به فوتبال ایران برگشتند.


اگر از لیست قهرمان فصل گذشته یعنی پرسپولیس شروع کنیم، از وحید امیری باید به عنوان بزرگترین خرید سرخ‌ها در این فصل نام برد. امیری که بعد از جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه از پرسپولیس به ترکیه رفت، روزهای خوبی را در این کشور سپری نکرد و حالا دوباره به فوتبال ایران برگشته. وحید باعث شده که ترافیک خط هافبک در تیم کالدرون بیشتر از گذشته شود و همین می‌تواند یکی از چالش‌های جذاب لیگ نوزدهم برای پرسپولیس باشد. ضمن اینکه امیری با وجود داشتن پیشنهاد از تراکتور و سپاهان دوباره به پرسپولیس پیوست و به همین دلیل می‌توان او را خرید بزرگ پرسپولیس لقب داد.

در خصوص نایب‌قهرمان فصل گذشته هم تقریبا چنین وضعیتی وجود دارد. سپاهانی‌ها همان ابتدا سیدمحمد حسینی را روی هوا زدند و اجازه ندادند یکی از دو تیم پایتخت نسبت به جذب ستاره فصل گذشته ذوب‌آهن اقدام کند. حسینی فصل پیش انقدر در ترکیب ذوب‌آهن خوب بازی کرد که حتی برانکو ایوانکوویچ علاقه زیادی به جذب او داشت. دیگر نماینده اصفهان هم ذوب‌آهن باشد با وجود فعالیت کم در نقل‌وانتقالات و اعتماد منصوریان به جوان‌های تیمش، کریسانتوس نیجریه‌ای که سابقه بازی در اسپانیا و آلمان را دارد جذب کرده و این مهاجم هم می‌تواند یکی از جذابیت‌های لیگ نوزدهم باشد.

استقلالی‌ها نیز که خیلی در این فصل پرکار بودند، تا اینجای کار بازیکنان زیادی جذب کردند. شیخ دیاباته که سابقه بازی در سری‌آ و گلزنی به یوونتوس را هم در کارنامه دارد یکی از بزرگترین خریدهای فصل نه تنها استقلال بلکه لیگ‌برتر بوده. مهاجمی که می‌تواند پایانی برای کابوس خارجی‌های قبلی خط حمله استقلال باشد و برعکس بقیه، مثل تیام برای آبی‌ها خاطرات خوشی رقم بزند.

در بین همه این ستاره‌ها از مهدی رحمتی نمی‌توان عبور کرد. کاپیتان فصل گذشته استقلال که بدون شک هنوز هم یکی از سه دروازه‌بان برتر لیگ ایران است، بعد از به مشکل خوردن با استقلالی‌ها راهی مشهد شد تا فصل بعدی زیر نظر یحیی گل‌محمدی برای پدیده این شهر بازی کند. رحمتی اینطور یکی از انتقال‌های بزرگ فصل لقب گرفت که فصل آینده هم در لیگ و هم در رقابت‌های آسیایی می‌تواند ستاره پدیده باشد. با گذر از نام ستاره‌هایی که تا الان مطرح شد باید گفت که بدون هیچ ابهامی، رضا شکاری یکی از سه انتقال بزرگ این فصل لیگ‌برتر بود. هافبک جوان تیم‌ملی امید که سابقه بازی در ذوب‌آهن را هم دارد بعد از جدایی از باشگاه روبین‌کازان حتی به دفتر باشگاه پرسپولیس هم رسید اما در نهایت به سمت تبریز و اردوی تراکتوری‌ها تغییر مسیر داد.

تقریبا شبیه اتفاقی که برای شکاری رخ داد در این فصل برای کولیبالی هم تکرار شد. مدافع فصل گذشته نفت مسجدسلیمان که بدون شک یکی از بهترین خارجی‌های تاریخ لیگ‌برتر بوده، به یکبار به جای تمدید قرارداد با باشگاه سابقش با فولاد قرارداد امضا کرد تا فصل بعدی به نوعی خط دفاع تیم نکونام را بیمه کرده باشد. این ستاره‌هایی که از آنها یاد شد می‌توان گفت بزرگترین خریدهای این فصل لیگ‌برتر توسط باشگاه‌ها بودند. البته که فرناندو دخسوس (پارس‌جم)، محمد قاضی (نساجی) بهنام برزای (گل‌گهر) و آرمین سهرابیان که همین دیروز به سایپا پیوست از دیگر انتقال‌های نسبتا بزرگ بودند. انتقال‌هایی که بعید است تمام شده باشند و پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل نقل‌وانتقالات، از حداقل یکی، دو خرید بزرگ دیگر رونمایی شود.

ورزشی
شناسه : 36289
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا