مسابقات جهانی کبدی صحنه اثبات قدرتمندی ایران است

جهان صنعت نیوز: «سیدجواد پورنیک قلب»  اظهار داشت: مسابقات کبدی جوانان جهان سطح بالایی و میزبانی این رقابت‌ها اهمیت بسیاری دارد؛ زیرا کشورهای خوب و صاحب سبکی در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند و ما جایگاه کبدی ایران را به جهانیان نشان می‌دهیم. اثبات می‌کنیم که ایران تیم قدرتمندی است و توانسته طلای مسابقات آسیایی جاکارتا را از آن خود کند.


وی افزود: میزبانی این رقابت‌ها از نظر درآمدزایی برای ایران اهمیت دارد. اینکه چقدر تیم ایران بتواند نگاه‌ها را به سمت این رشته بیاورد برای درآمدزایی مهم است.

مدیر تیم جوانان کبدی عنوان کرد: مسابقات کبدی جوانان جهان با حضور ۱۶ تیم برگزار می‌شود که از کشورهای آسیایی، اروپایی، آفریقایی در این رقابت‌ها حضور دارند. هند و پاکستان در این عرصه صاحب سبک هستند و کشورهای دیگر چون از بازیکنانی در سطح اول لیگ کبدی استفاده می‌کنند، نمی‌توانیم آنان را دست کم بگیریم. در چند سال اخیر سریلانکا خیلی خوب کار کرده و با توجه به اردوهای مشترکی که با ایران برگزار کرده، توانسته سطح خوبی از کبدی را در بازی‌های آسیایی جاکارتا به نمایش بگذارد. حتی روی سریلانکا هم حساب باز کردیم و سعی می‌کنیم هیچ تیمی را دست کم نگیریم.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی که فدراسیون کبدی برای تیم جوانان انجام داده، ۲ هدف در این مسابقات برای آنان در نظر گرفته شده است. یکی اینکه ایران در مسابقات جوانان جهان حضور پیدا کند و نمایش خوبی با کسب مدال داشته باشد. هدف دوم پشتوانه‌سازی برای تیم بزرگسالان است و جوانان می‌توانند آینده‌های تیم ملی ایران در کبدی باشند.

پورنیک قلب خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا امروز تیم جوانان برای حضور در مسابقات جهانی در ۱۳ اردو شرکت کردند. همچنین سه بازی تدارکاتی با تیم‌های اول و دوم منتخب لیگ دسته یک برگزار کردیم. با برنامه‌ریزی دقیق کادر فنی تیم، روند رو به رشدی داشتیم و بازیکنان به آمادگی عالی رسیدند و می‌توانیم در مسابقات جوانان جهان مدال خوشرنگی برای ایران داشته باشیم.

اخبار برگزیدهورزشی
شناسه : 58699
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا