سناریوی وزیر ورزش برای معاون مستعفی‌اش

جهان صنعت نیوز:  اگرچه معاون اول وزارت ورزش بعد از گذشت چندماه از مطرح شدن صحبت هایی مبنی بر کنار رفتن از این وزارتخانه، بالاخره اعلام استعفا کرد اما به خاطر عدم واکنش وزیر ورزش، مشخص نیست این تصمیم در نهایت به چه نتیجه ای منجر خواهد شد.

محمدرضا داورزنی دوشنبه هفته گذشته از معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش اعلام استعفا کرد اما تا به امروز وزیر ورزش نسبت به آن سیاست سکوت را در پیش گرفته و همین مسئله نتیجهِ قطعی استعفای داورزنی را مبهم کرده است.

به هر حال ختمِ پرونده استعفا از سوی هر مسئولی و در هر سطحی با واکنش مسئول بالادستی و موافقت یا مخالفت او مشخص می شود اما به نظر می رسد وزیر ورزش تصمیم قطعی و مشخصی در مورد استعفای داورزنی ندارد یا به عبارتی نهایی کردن آن را به انتخابات پیش روی فدراسیون والیبال موکول کرده و خروجیِ این انتخابات.

استعفای محمدرضا داورزنی از معاونت وزارت ورزش از آنجایی صورت گرفت که وی دو ماه پیش کاندیدای ریاست فدراسیون والیبال شد. بر همین اساس صحبت هایی مبنی بر لزوم کناره گیری وی از معاونت وزارت ورزش مطرح شد به خصوص که در مورد مشابه امیررضا خادم برای حضور در انتخابات فدراسیون کشتی از معاونت حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش کناره گیری کرده بود.

داورزنی اما در آستانه برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال و بعد از اطمینان از تایید صلاحیتش توسط مراجع ذی صلاح اعلام کناره گیری کرد. با این حال و به دلیل ابهامات مطرح شده در مورد تایید صلاحیت داورزنی و حتی برگزاری انتخابات فدراسیون والیبال در موعد مقرر، مشخص نیست این انتخابات و حضور داورزنی در آن به چه نتیجه ای منجر خواهد شد.

قطعا به همین دلیل است که مسعود سلطانی فر تا به امروز در مورد استعفای معاون خود سیاست سکوت را در پیش گرفته تا احیانا بعدها از تصمیم زودهنگام خود در این زمینه متحمل آسیبی نشود.

در صورتی که داورزنی در انتخابات پیش روی فدراسیون والیبال صاحب رای شود که نتیجه استعفا او با اعلام موافقت وزیر و معرفی جایگزین مشخص می شود. در غیر این صورت و اگر به هر دلیلی این انتخابات برگزار نشود یا از برگزاری آن نتیجه موردنظر داورزنی حاصل نشود، وی می تواند به مدیریت خود در وزارت ورزش ادامه دهد چرا که سکوت وزیر، راه را برای این بازگشت بازگذاشته است.

طبق قانون محمدرضا داورزنی می تواند چهارماه به عنوان سرپرست به فعالیتش در معاونت ورزش قهرمانی ادامه دهد و قانون این اختیار را به وزیر داده که از وی در این مدت به عنوان سرپرست استفاده کند.

از آنجایی که انتخاب معاون ورزش قهرمانی در سال منتهی به المپیک دردسرهای خاص خودش را دارد و نمی شود در انتخاب وی عجله کرد، وزارت ورزش قصد دارد تا تعیین تکلیف انتخابات والیبال دست نگه دارد و پس از رای آوردن یا نیاوردن داورزنی در این مورد تصمیم گیری کند.

در هر صورت به نظر می رسد انتخابات فدراسیون والیبال و خروجی آن تعیین کننده وضعیت کلیدی ترین معاونت در وزارت ورزش خواهد بود. این انتخابات ۲۹ آبان ماه برگزار می شود.

اخبار برگزیدهورزشی
شناسه : 62300
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا