دیدار بسکتبال ایران با فیلیپین؛آخرین شانس برای المپیکی شدن

جهان صنعت نیوز: حالا همه چیز فقط بستگی به بازی ملی‌پوشان ندارد.برای اینکه خوش شانس باشیم و به المپیک برسیم دو اتفاق باید بیفتد.

اول اینکه در بازی امروز مقابل فیلیپین برنده باشیم و یک چشم مان هم به بازی با چین باشد تا نیجریه در بازی همزمان موفق به شکست دادن این غول بسکتبال آسیا با اختلاف امتیاز شود!امروز،یک روز تعیین کننده برای ایران خواهد بود.البته نه فقط برای ایران،لکه برای خیلی از تیم های حاضر در جهان.چرا که مشخص می شود که کدام تیم ها جواز صعود به رقابت های المپیک سال آینده را کسب خواهند کرد.

چطور المپیکی می شویم؟

ساده نیست.این را باید با صراحت گفت.همانطور که عنوان شد در نخستین گام ایران باید فیلیپین را شکست بدهد و امیدوار به این باشند که نیجریه هم چین را متوقف کند.اما فقط متوقف کردن چین کافی نیست.نیجریه ای ها باید با اختلاف زیاد چین را شکست بدهند و تفاضل گل و محاسبه آن، تکلیف ایران و چین را برای کسب سهمیه المپیک مشخص می کند.شانس بزرگی که بسکتبالیست های ایران آورده اند این است که نیجریه ای ها خودشان یکی از مدعیان برای کسب سهمیه المپیک از قاره آفریقا هستند و با انگیزه بالایی مقابل چین بازی خواهند کرد.

در مقابل اما فیلیپین به عنوان حریف روز پایانی تیم ملی ایران چیزی برای از دست دادن ندارد اما نکته ای که وجود دارد این است که ایران باید فیلیپین را با اختلاف گل بالا شکست بدهد تا شانس خودش برای المپیکی شدن را افزایش دهد.آخرین رویارویی تیم های ملی بسکتبال ایران و فیلیپین مربوط به رقابت های انتخابی جام جهانی می شود که با برد ایران در هر دو دیدار رفت و برگشت همراه بود. در حال حاضر تفاضل گل ۱۹ در کارنامه چین ثبت شده است و تفاضل گل ایران هم ۳- است.

وضعیت تیم های ملی بسکتبال چین و ایران در گروه های M و N جام جهانی و پیش از برگزاری دیدارهای پایانی گروه بازنده ها به این شرح است:

گروه M

۱- نیجریه (۴ بازی، ۲ برد، ۲ باخت، ۶ امتیاز)

۲- چین (۴ بازی، ۲ برد، ۲ باخت، ۶ امتیاز)

۳- ساحل عاج (۴ بازی، بدون برد، ۴ باخت، ۴ امتیاز)

۴- کره جنوبی (۴ بازی، بدون برد، ۴ باخت، ۴ امتیاز)

گروه N

۱- تونس (۴ بازی، ۲ برد، ۲ باخت، ۶ امتیاز)

۲- ایران (۴ بازی، یک برد، ۳ باخت، ۵ امتیاز)

۳- آنگولا (۴ بازی، یک برد، ۳ باخت، ۵ امتیاز)

۴- فیلیپین (۴ بازی، بدون برد، ۴ باخت، ۴ امتیاز)

در پایان دیدارهای گروه بازنده های جام جهانی، تیم های صدرنشین چهار گروه M و N و O و P در رده های ۱۷ تا ۲۱ قرار می گیرند. تیم های دوم این گروه ها صاحب جایگاه های ۲۱ تا ۲۴ می شوند. رده های ۲۵ تا ۲۸ به تیم های سوم گروه بازنده ها اختصاص پیدا می کند و تیم های چهارم هم در رده های ۲۹ تا ۳۲ می ایستند. تعداد برد و باخت تیم‌ها در گروه بازنده ها، تفاضل امتیاز و تعداد بیشتر امتیازات کسب شده از عوامل تعیین کننده در رده بندی نهایی تیم ها است.تیم ملی بسکتبال ایران با شرایط فعلی یکی از رده های ۲۱ تا ۲۴ را به خود اختصاص می دهد.

ورزشی
شناسه : 46807
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا