توانایی کسب مدال در المپیک را داریم

جهان صنعت نیوز:  «مهیار صداقت» تیرانداز ۲۳ ساله تهرانی در جریان پیکارهای قهرمانی آسیا در قطر توانست سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را در رشته تفنگ سه وضعیت (خفیف) بدست آورد.

وی افزود: نسبت به سایر کشورها یا دست‌کم کشورهایی که نمایندگانشان عناوین جهانی و المپیکی دارند از نظر تجهیزات و امکانات کمبودهای زیادی داریم و از سوی دیگر نبود نیروی انسانی متخصص همچون ماساژور،  روانشناس یا مربی بدنساز سبب شده که بر روند آماده‌سازی ورزشکاران تاثیر بگذارد.

این کارشناس معماری و دانشجوی ارشد رشته تربیت بدنی ادامه داد: حضور در مسابقه‌های متعدد و اردوهای داخلی و خارجی و امکان استفاده از فشنگ در انجام تمرینات سطح آمادگی تیراندازان را در سطح قابل توجهی افزایش می‌دهد.

دارنده مدال طلای میکس یونیورسیاد دانشجویان جهان در ایتالیا، خاطر نشان کرد: پیش از اعزام به رقابت‌های تیراندازی قهرمانی آسیا در قطر یک هفته در کمپ تمرینی هانوفر آلمان تمرین کردیم و نتیجه این تمرینات را همه دیدند.

صداقت افزود: وقتی چهار سهمیه در قطر کسب شد، این سوال ناخودآگاه در ذهن هر علاقمند به تیراندازی مطرح می‌شود که اگر تیراندازان بتوانند با امکانات خوب و به خصوص فشنگ استاندارد تمرین کنند، آیا شانس ما برای کسب مدال در المپیک افزایش نمی‌یابد؟

این تیرانداز جوان  کشورمان از مسئولان ورزش کشور خواست تا حمایت بیشتری از این رشته داشته باشند تا فدراسیون بتواند در فرصت باقی‌مانده تا بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو شرایط تمرینی بهتری را برای ورزشکاران دارنده سهمیه المپیک فراهم کند.

وی در پاسخ در خصوص اهمیت آمادگی روانی تیراندازان گفت:‌ برخی عوامل زمینه‌ساز، آمادگی روانی ورزشکاران هستند که از جمله آنان می‌توانیم به حقوق و مزایای ورزشکاران اشاره کنیم.  ورزشکاران نگران زندگی روزمره و آینده خودشان هستند و این نگرانی در آنها استرس ایجاد خواهد کرد.  اگر ورزشکار حقوق کافی دریافت کند،  کنترل ذهنی بیشتری خواهد داشت و با آرامش تمرینات خود را پیگیری می‌کند.

این ورزشکار جوان گفت:‌ تعداد زیادی ورزشکار در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت کردند اما تعداد کمی موفق به کسب مدال یا سهمیه شدند. این به معنی این نیست که کسانی که سهمیه گرفتند توانمندتر هستند،  بلکه در ورزش این امکان هست که یک روز، روز ورزشکار نباشد و شانس با او یار نشود.

وی اضافه کرد:‌ همه ملی‌پوشان تیراندازی ماه‌ها تمرین کردند و در مسابقات متعدد شرکت کردیم و کمبود امکانات همه ما را رنج داد اما تنها تعدادی موفق به کسب سهمیه شدند.

تیراندازان ایرانی در مسابقات قهرمانی آسیا در قطر توسط هانیه رستمیان، فاطمه کرم‌زاده، ‌مهیار صداقت و جواد فروغی موفق به کسب سهمیه شدند.

تیراندازی ایران پیش از نیز ۲ سهمیه دیگر توسط نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان کسب کرده بود.

در حال حاضر ایران ۶ سهمیه المپیک در رشته تیراندازی گرفته که بیشترین تعداد سهمیه‌ای است که ایران برای حضور در المپیک کسب کرده است، ایران در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ در لندن و ریو با سه و پنج سهمیه شرکت کرده بود.

اخبار برگزیدهورزشی
شناسه : 60736
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا