نهادهای بین المللی پیگیر حضور زنان در ورزشگاه هستند

جهان صنعت نیوز: رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملی المپیک علت مخالفت برخی مراجع تقلید با ورود زنان به ورزشگاه را ارائه گزارش نادقیق به آن‌ها عنوان کرد و گفت: باید دغدغه بزرگان و مراجع را رفع کرد. وی گفت: قصد دارم برای گفت‌وگو با آن‌ها به قم سفر کنم.

وزیر پیشین ارشاد، امروز به ایران گفت: عدم حضور زنان در ورزشگاه‌های جمهوری اسلامی را تحقیر نیمی از جامعه است.

وی با اشاره به تشکیل کمیسیون زنان در کمیته ملی المپیک گفت: «یکی از مسائل اساسی ما در ورزش عدالت جنسیتی است. باید آن را حل کنیم. معنی ندارد ما مدعی عدالت باشیم اما عدالت جنسیتی را به رسمیت نشناسیم»

به گفته او رفع تبعیض از زنان برای حضور در ورزشگاه‌ها یکی از خواسته‌های فعالان حقوق مدنی است و حسن روحانی نیز در سخنرانی‌های انتخابات ریاست جمهوری در سال‌های ۹۲ و ۹۶ وعده داد برای تحقق این خواسته تلاش کند.

بیشتر بخوانید: 

فضای ورزشگاه‌ها برای خانم‌ها بهتر از پارک‌ها و خیابان‌هاست

اعلام شرایط ورود زنان به ورزشگاه

ابراز امیدواری فیفا از وعده حضور بانوان در ورزشگاه از سوی تاج

دادستان کل کشور: حضور زنان در ورزشگاه تکرار شود برخورد می‌کنیم

دختران آزادی ، آزاد شدند

رضا صالحی امیری گفته است که توماس باخ، رئیس کمیته بین‌المللی المپیک نیز در گفت‌وگو با او بر ضرورت حضور زنان ایرانی در ورزشگاه‌ها تاکید کرده است.

وزیر سابق ارشاد گفت: «الان نهادهای بین‌المللی به‌صورت دائمی راجع به این مسئله از ما سؤال می‌کنند؛ توماس باخ هم در ملاقات با بنده و هم در دیدار با رئیس‌جمهور محترم در نیویورک از ایشان خواستند مسئله حضور زنان در ورزشگاه را حل کنند.

 

او ضمن مخالفت با تفکیک جنسیتی در محیط‌های ورزشی گفته است: «معتقدیم باید دغدغه بزرگان و مراجع عظام را رفع کنیم. آنها دغدغه‌شان مفسده است. ما باید به آنها این اطمینان را بدهیم که این مفسده را برطرف می‌کنیم و این به نظر من شدنی است.

او پیش‌بینی کرده که اگر منع حضور زنان در ورزشگاه برداشته شود پس از یک سال، میزان حضور آنها در میان تماشاگران بازی‌های ورزشی به کمتر از ۱۰ درصد می‌رسد زیرا انگیزش زنان برای حضور در مسابقات ورزشی کمتر از مردان است.

رئیس کمیته ملی المپیک همچنین اذعان کرد: «یکی از چالش‌های اجتماعی کشور ما فقدان نشاط است. در فضای فعلی که جامعه دچار مشکلات معیشتی و اقتصادی است، ورزش، فرهنگ و هنر می‌توانند مقدار زیادی از این غبار غم را کم کنند و نشاط به وجود آورند.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهورزشی
شناسه : 42070
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا