نشانه تغییر دیپلماسی هسته‌ای پیونگ‌یانگ در سخنرانی ۷ ساعتۀ کیم جونگ‌اون

به گزارش جهان صنعت نیوز: کیم جونگ‌-اون، رهبر کرۀ شمالی در جریان سخنرانی طولانی خود در نشست کمیتۀ مرکزی حزب حاکم، خواستار انجام «اقدامات دیپلماتیک و نظامی» فعال برای حفظ امنیت کشور شد.


از نظر تحلیلگران این سخنان او احتمالا گامی در راه مشروعیت بخشیدن به تغییرات اساسی است که کرۀ شمالی قصد دارد در دیپلماسی هسته‌ای خود در قبال ایالات متحده آمریکا ایجاد کند.

آقای کیم در جریان سخنرانی ۷ ساعتۀ خود در نشست کمیتۀ مرکزی حزب کارگران کرۀ شمالی، بازسازی اقتصادی این کشور همچنین تدارک اقدامات متقابل نظامی، سیاسی و دیپلماتیک فعال و تهاجمی با هدف تحکیم حاکمیت و امنیت کرۀ شمالی را دو هدف مهم کشورش برشمرد.

او اعلام کرد که حزب کارگران مصمم است وارد «یک مبارزۀ دشوار و طولانی دیگر شود» که احتمالا منظورش مبارزه برای غلبه بر تحریم‌ها و فشارهای ایالات متحده آمریکا است.

او در پایان سخنرانی خود نیز خواستار انجام همۀ تلاش‌های ممکن برای «باز کردن فعالانۀ راهی» به سمت ساختن یک «ملت سوسیالیست قدرتمند» شد.

بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی کرۀ شمالی (KCNA)، نشست علنی حزب کارگران کرۀ شمالی روز سه‌شنبه برای چهارمین روز پیاپی نیز ادامه خواهد داشت.

این خبرگزاری هنوز هیچ مطلبی دربارۀ تصمیمات اتخاذ شده در جریان این نشست یا اظهارنظر روشنی از سوی آقای کیم دربارۀ آمریکا منتشر نکرده است. با این وجود اعلام کرده که کمیته مرکزی حزب کارگران در تلاش است تا مطابق با دستورالعمل ارائه شده توسط کیم جونگ-اون در جریان این سخنرانی، پیش‌نویس قطعنامۀ پایانی این نشست را تنظیم کند.

قرار است روزچهارشنبه نیز آقای کیم سخنرانی سالانۀ خود به مناسبت سال جدید را ایراد کند و انتظار می‌رود در این سخنرانی، تغییرات اساسی در سیاست‌های اقتصادی و امنیتی این کشور اعلام شود.

برخی کارشناسان احتمال می‌دهند که کیم جونگ‌-اون در سخنرانی سالانۀ خود، خبر تعلیق مذاکرات هسته‌ای این کشور با آمریکا را اعلام کند؛ مذاکراتی که به دلیل اختلاف نظر در موضوعاتی همچون کاهش تحریم‌های پیونگ‌یانگ و خلع سلاح به بن‌بست رسیده است.

کیم جونگ-اون پیش از این در جریان سخنرانی آغاز سال ۲۰۱۹ میلادی، اعلام کرده بود اگر دونالد ترامپ همچنان به تحریم‌ها و فشارها علیه کرۀ شمالی ادامه دهد، کشور او «مسیر جدیدی» را در پیش خواهد گرفت.

سخنان جدید آقای کیم در حالی مطرح می‌شود که کرۀ شمالی در ماه جاری میلادی دو آزمایش مهم را در تاسیسات پرتاب موشک‌های دوربرد خود انجام داد و نگرانی‌ها دربارۀ احتمال توسعۀ یک موشک دوربرد جدید در این کشور را افزایش داد.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 77998
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا