مهنازافشار و پایان یک درام سیاسی

جهان صنعت نیوز: مهنازافشار  یکی از بازیگران سینمای ایران که همیشه تلاش کرده است در زندگی خود با استفاده از برخی فرصت ها بیشتر از شهرت حرفه ای خود مورد توجه قرار گیرد روز گذشته در نهایت گویا تسلیم فشار افکار عمومی شد و ادامه زندگی با متهمی که با فروش شیرخشک های آلوده مورد غضب و خشم افکار عمومی قرار گرفته بود را به پایان رساند.

مهنازافشار که اولین بار بدلیل شباهت زیاد خود به گوگوش ( فائقه آتشین ) در دوره ای که سینمای ایران تلاش داشت با اضافه کردن بازیگران جوان و خوش قیافه و چشم رنگی مخاطب بیشتری جلب کند وارد عرصه سینما شد. او بازیگری را با مجموعه تلویزیونی گمشده در سال ۱۳۷۷ آغاز کرد اما پس از بازی در فیلم سینمایی دوستان به کارگردانی علی شاه‌حاتمی در سال ۱۳۷۷ به سینما راه یافت.  بازی در فیلم سینمایی شور عشق به کارگردانی نادر مقدس در سال ۱۳۷۹ باعث شد که به شهرت برسد.

این بازیگر ۴۲ ساله سینما در سال های اخیر با استفاده از شبکه اینستاگرام تلاش کرده بود از رقبای جوان خود عقب نماند و در همین حال این رسانه را برای پاسخگویی به شبهاتی درباره زندگی خود قرار دهد. ۹ میلیون ۳۰۰ هزار دنبال کننده وی را در اینستاگرام دنبال می کنند.

دلیل طلاق مهناز افشار

ازدواج او با یاسین رامین فرزند محمد علی رامین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت احمدی نژاد که بیشترین برخورد ها و فشار را به مطبوعات در آن دوران را وارد کرد و به نظریه پرداز اصلی دروغ بودن هولوکاست مشهور است، جنجال های فراوانی را برانگیخت. همسر او متولد آلمان است و یکبار پیش از آن ازدواج ناموفقی را تجربه کرده بود و ۴ سال از مهناز افشار کوچکتر بود. مواضع بسیار رادیکال پدر یاسین رامین در برابر رفتار و زندگی پیش از ازدواج مهناز افشار پارادوکسی بود که افکار عمومی هرگز نتوانست آن را هضم کند.

اتفاقی که باعث شد افشار که در اوج دوران بازیگری خود بود تا مدت ها در حاشیه قرار گیرد. خیلی ها این ازدواج را یک ترفند برای حضور در حلقه خانواده های سیاسی کشور می دانستند که می توانست مهناز افشار را همچنان در فعالیت های سینمایی و اقتصادی خود حمایت کند.

اما روزگار چندان بر وفق مراد این هنرپیشه نچرخید. با تغییر مواضع دولت احمدی نژاد و برکناری پدرشوهر پرنفوذش، گروه های سیاسی مخالف با طرح اتهام شرکت یاسین رامین در پرونده واردات شیر خشک های آلوده زندگی افشار را وارد یک تلاطم بزرگ کردند.

مهنازافشار تلاش فراوانی کرد تا استفاده از شهرت و نفوذ خود در افکار عمومی خود و خانواده اش را از مسائل سیاسی  دور نگه دارد و با تکذیب دخالت شوهرش در پرونده شیر خشک های آلوده همه اعتبار خود را برای حمایت از خانواده سه نفره خود بکار گیرد.

او در این باره گفته بود: این اواخر هم بابت موضوع شیرخشک ها آزرده شدم به دلیل اینکه گاهی آدم اشتباهی را شخصاً مرتکب می شود و برای آن تلاش می کند. در گفتگوی قبلی ام از نهادها تقاضا کردم که به این موضوع رسیدگی شود برای شفافیت و روشن شدن اذهان عمومی. من با وزارت بهداشت و هلال احمر صحبت کردم و گفتند چنین پرونده ای وجود ندارد و گفتم چرا این موضوع را عنوان نمی کنید و این درخواست من به عنوان مدعی العموم حساب نشده است!

چرخش او به سمت حمایت آشکار از اصلاح طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی سال ۱۳۹۴ با انتشار توئیتی به این مضمون : «با تمام آنچه که مشخص است و من هم می‌دانم بهتر است… من به لیست اصلاح‌طلبان رأی می‌دهم و امیدوارم آنچه که نباید نشود.» نیز در زمره یکی دیگر از اقدامات وی برای تطهیر خود از وابستگی به خاندان پرحاشیه همسرش بشمار می آید.

اما افکار عمومی همچنان او را سرزنش و گاه محکوم می کردند. موضوعی که حتی در زندگی حرفه ای او مشکلات فراوانی را به همراه آورد. بازداشت همسرش در سال ۱۳۹۵ باردیگر توفانی بود که زندگی او را بهم ریخت.

مهنازافشار در گفت و گویی تصویری، منکر پرونده شیرخشک همسرش شد و مدعی شد یاسین رامین به دلیل پرونده دیگری تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است؛ پرونده‌ای که این بازیگر سینما حاضر نشد درباره‌اش توضیحاتی ارائه کند.

اما صدور دستور جلب او از سوی دادیار شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب بابل برای بازداشت برگه جدیدی از زندگی وی را برای افکار عمومی آشکار کرد. در واکنش به این دستور قضایی عبدالصمد خرمشاهی وکیل وی خبر داد که موکلش مهناز افشار اکنون در خارج از کشور زندگی می کند و بدلیل بی اطلاعی از موضوع شکایت هر زمان که به کشور بازگردد در دادگاه حاضر خواهد شد.

بنظر می رسد که همه این اتفاقات که نتیجه تصمیم وی برای وصلت با یک خاندان سیاسی در کشور بوده در نهایت منجر به آن شد که هنرپیشه مشهوری که از ابتدا با تکیه به شباهت خود با یک هنرمند مورد علاقه مردم راه خود را به دنیای هنر بازکرده بود، برای حفظ موقعیت خود و دفاع از دخترش در برابر حوادث آینده از همسرش جدا شود.

مهرداد خلیلی

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 52418
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا