مهاجرانی و روایت «حاج آخوند» در چاپ سیزدهم

جهان صنعت نیوز: عطاء الله مهاجرانی، وزیر اسبق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که سال هاست در انگلستان به سر می‌برد و به عنوان کارشناس با شبکه های تلویزیونی فارسی زبان خارج از کشور همکاری دارد، در جدیدترین توئیت خود خبر از انتشار چاپ سیزدهم کتاب خود به نام «حاج آخوند» داده است. 

کتاب «حاج آخوند» اولین بار در سال ۱۳۹۶ توسط انتشارات امید ایرانیان در قطع رقعی منتشر شد.

در بخشی از این کتاب آمده است: «حاج آخوند گفت سواد یعنی سیاهی. سیاهی حروف، سیاهی مرکب روی کاغذ. قدیما وقتی به سفر می رفتند و شهر از دور پیدا می‌شد، می‌گفتند سواد شهر. در سواد شهر هرات صد و بیست رنگ انگور دیده می‌شود! بچه ها با سواد کسی است که رنگ های همه انگورها را از هم تشخیص بدهد! من می‌خواهم بگویم سواد پیش از خواندن و نوشتن به دست می آید! بچه ها خوب دیدن یعنی سواد داشتن. برایتان دیروز گفتم. امروز می‌گویم خوب شنیدن یعنی سواد!»

 مهاجرانی و روایت «حاج آخوند» در چاپ سیزدهم

محمدرضا زائری درباره این کتاب نوشته است: «اگر دکتر مهاجرانی آثار متنوع علمی و فکری نداشت، اگر پنجشنبه ها در روزنامه اطلاعات «کیمیای کلمه» را با قلم سحرانگیزش در ستایش امیر مؤمنان نمی نوشت، اگر مباحثه های تلویزیونی موفقی در شبکه های خارجی برگزار نمی کرد، اگر تا امروز در زندگی اش هیچ کاری، نکرده بود، فقط کتاب ماندگار «حاج آخوند» برای کارنامه یک عمرش کافی بود!

وی ادامه می دهد: «این کتاب بی تردید یکی از کتاب‌هایی است که هر کسی باید اقلا یک بار در عمر خویش بخواند و تا آن را نخوانده باشید نمی دانید چه گنجینه گرانقدری در این کتاب نهفته است!»

زائری می افزاید: «ممکن است به هزار و یک دلیل از نویسنده کتاب خوشتان نیاید، شاید او به شما بد و بیراهی هم- چنان که به من گفته است- گفته باشد، چه بسا روی دیدنش را هم نداشته باشید، اما شرط انصاف و حق جویی آن است که رخسار انسان از دیدن خورشید بشکفد و مادح خورشید بداند که مدح زیبابینی و قدرشناسی خویش می سراید!»

به نوشته وی : «انقلابی هستید یا ضدانقلاب، اصلاح طلب هستید یا اصولگرا، مذهبی هستید یا بی دین… هر که هستید و هر طور فکر می کنید باید این کتاب را بخوانید!»    

زائری در پایان اضافه می کند: «من اگر روزی سید عطاءالله مهاجرانی را ببینم فقط یک سؤال از او خواهم پرسید؛ تو حاج آخوند را دیده بودی و فریفته قدرت و سیاست شدی؟»

چاپ سیزدهم کتاب «حاج آخوند» به قلم عطالله مهاجرانی در تیراژ ۵ هزار نسخه توسط انتشارات امید ایراناین منتشر شده و هم اکنون در دسترس است. 

 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 56031
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا