ممنوعیت تصویر مهناز افشار در محیط های شهری

جهان صنعت نیوز: به دنبال سانسور تصاویر و فعالیت های مهناز افشار، این بار کارگردان فیلم شاه کش هم اعلام کرد که تصاویر این بازیگر اجازه نصب در بیلبورها و محیط های شهری ندارد. ممنوعیت تصویر مهناز افشار خارج از صدا و سیما تازه ترین محدودیت برای این بازیگر است. 


سانسور تصاویر این بازیگر مدتی است که در فیلم هایی که وی بازی کرده آغاز شده است و حالا گویا سازنده فیلم شاه کش اجازه استفاده از تصاویر وی برای تبلیغات شهری هم ندارد.

قبل از این تیزرها و آنونس های تولید شده که حاوی تصاویر این بازیگر بود مشمول این سانسور شده بود.

وحید امیرخانی، اعلام کرده است که برای تلبیغات شهری نیز علاوه بر تبلیغات تلویزیونی اجازه صادر نشده است.

وحید امیرخانی گفته است که چند روزی است که قبل از قطعی شدن اکران فیلم شاه کش اجازه انتشار ممنوعیت تصویر مهناز افشار در قالب تبلیغات شهری را به ما ندادند و مجبور شدیم ضمن حذف تصاویر وی دوباره بیلبوردها و تیزرها را تولید کنیم. 

گفتنی است که شاه کُش فیلمی به نویسندگی و کارگردانی وحید امیرخانی و تهیه‌کنندگی عباس نادران و محصول سال ۱۳۹۶ است.

وحید امیرخانی، پیش از این فیلم کمدی در مدت معلوم را کارگردانی کرد.

این کارگردان اکنون سراغ یک درام معمایی- اجتماعی رفته که در سکوت خبری مراحل کسب مجوز آن طی شده‌است.

مهناز افشار و هادی حجازی فر نقش‌های اصلی «شاه کُش» را برعهده دارند. این فیلم از متقاضیان سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر بود که از راهیابی به این رویداد جا ماند.

در خلاصه داستان «شاه کُش» آمده‌است: «گوزنِ قرمز از پشتِ صخرهٔ یخ‌زده، نگاهی به مردِ شکارچی که سیگاری دود می‌کند می‌اندازد. گرگ، مچاله از سرما سرفه‌ای می‌کند. گوزنِ قرمز: می‌خواد چی کار کنه؟ گرگ: نمیدونه می‌خواد چی کار کنه. گوزنِ قرمز: اینا که نمی‌دونن می‌خوان چی کار کنن خطرناک‌ترن… من برمی‌گردم!»

داستان «شاه کُش» که پیش تولید آن نزدیک به دو ماه به طول انجامیده، در برف و کولاک می‌گذرد.

طبق شنیده‌ها «شاه کُش» داستان یک مرگ مشکوک در ارتفاع چند صدمتری ست.

تولید این فیلم نیاز به شرایط آب و هوایی توفانی داشته و همین موضوع تولید آن را پیچیده کرده‌است.

داستان فیلم در یک هتل در برف و کولاک روایت می‌شود، ولی در فیلم مشخص نمی‌شود که این هتل در کجا قرار دارد و ۷۰ درصد از فیلم در یک دکور بزرگ ضبط شده که این دکور در یک سوله در تهران ساخته شده که شبیه‌سازی آن حدود یک ماه زمان برده‌است.

عباس نادران، فرزند الیاس نادران _نماینده سابق اصولگرای مجلس، تهیه‌کنندگی «شاه کُش» را برعهده دارد.

نادران که سابقه تهیه مستندهای مذهبی را داشته، اکنون در مقام تهیه‌کنندگی یک فیلم سینمایی ظاهر شده و همین موضوع پرسش‌هایی را در خصوص چگونگی صدور پروانه تهیه‌کنندگی این فرد و جذب سرمایه چند میلیاردی برای این فیلم مطرح کرده‌است.

مراحل کسب مجوز و پیش تولید این فیلم در سکوت کامل خبری طی شد و خبر صدور پروانه ساخت این فیلم هیچ‌گاه از سوی سازمان سینمایی اعلام نشد.

همین موضوع انتقاداتی را از سوی برخی رسانه‌ها در خصوص نقش سازمان سینمایی نیست و شورای عالی تهیه‌کنندگان دربارهٔ صدور پروانه تهیه‌کنندگی برای شخصی که سابقهٔ تهیه و سرمایه‌گذاری در فیلم‌های بلند نداشته، همراه داشته‌است.

اجتماعی و فرهنگیاخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 49687
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا