مقام دولتی یونان به خاطر توهین به پناهجوی ایران اخراج شد

جهان صنعت نیوز: یک سیاستمدار یونانی به دلیل توهین به یک پناهجوی ایرانی در آتن از حزب حاکم و دولت اخراج شد. این مجادله بین وی و پناهجوی ایرانی در فضای توییتر روی داده بود.

آرش همپای پناهجوی ایرانی در یونان در توئیترش نوشت می خواهد چهره آتن را از فاشیسم پاک کند. او در توییت جنجالی خود نوشت: «سلام فاشیست ها. من در کشور جدیدم راحتم. شما نمی توانید مکان زندگی من را انتخاب کنید. من به تغییر چهره و فضای شهرم  ادامه می دهم . فاشیسم باید از شهر ما پاک شود.»

تئودور یاناروس، دکتر ژنتیک و عضو هیئت بهداشت دولت این کشور در جواب گفت آقای همپای باید به کشورش برگردد. او نوشت: «با اردنگی به کشور باز خواهی گشت» .

 این ماجرا واکنش های زیادی به دنبال داشت و بلا فاصله سخن گوی حزب دموکراسی خواه نوین اعلام کرد که این مقام دولتی از حزب اخراج شده است. وی  اضافه کرد که چنین اظهاراتی شایسته حزب حاکم نیست. او از پناهجوی ایرانی به عنوان مهمان یاد کرد.

گفتنی است که این پناهجوی ایرانی تشکلی را ایجاد کرده است که تلاش می کند به پناهجویان کمک کند و به آن هایی که غذا و سرپناهی ندارند خوراک و امکانات زندگی تدارک ببیند.

او می گوید علی رغم این که گرایش های فاشیستی در میان دولتمردان و بخشی از جامعه یونان، مخصوصا در سال های اخیر زیاد دیده می شود اما، یونان همچنان کشوری دموکراتیک است که به حقوق انسانی پناهجویان احترام قائل است.

هرچند که تعدادی از پناهجویان گفته اند که هیچ حمایتی از دولت یونان و سازمان ملل دریافت نمی کنند.

مطالب بیشتر در این باره: 

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژه
شناسه : 46724
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا