مسدود شدن ۱۴۰ راه روستایی و خسارت ۶۰۰ میلیاردی سیل

 

به گزارش جهان صنعت نیوز:  طی دو روز گذشته بارش شدید باران و سیل خسارات بسیاری در کشور و استان های مختلف به بار آورد و باعث شد که به گفته رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای ۱۴۰ راه روستایی در کشور مسدود شود و خسارت حدود ۶۰۰ میلیارد تومانی تنها به سه استان سیستان و بلوچستان، هرمزگان و جنوب کرمان وارد شود.

وی اظهار کرد: بر اساس آخرین وضعیت گزارش شده ۱۷ راه روستایی در استان هرمزگان به دلیل وقوع سیل مسدود شده که ۷۸ روستا را تحت تأثیر قرار داده است. که منتظریم با پایین آمدن سطح آب این راه ها را باز کنیم به عنوان مثال رودخانه جگین در این استان اگر فروکش کند می توانیم به سرعت با راه اندازی پل موقت که قبلاً احداث کرده بودیم راه ۴۰ روستا را باز کنیم.

اکبری افزود: در جنوب کرمان تنها در راه فردی مسدود شده است و در سیستان و بلوچستان ۱۲۰ راه روستایی مسدود دادیم که تا امشب ۷۰ راه روستایی باز می شوند و ۵۰ راه دیگر نیز پس از پایین آمدن سطح آب بازگشایی خواهند شد.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای وی با بیان اینکه ۱۸۲ اکیپ بازسازی سیل در کشور فعال هستند، گفت: سیل در بسیاری از استان‌های کشور از جمله بوشهر خراسان زنجان سمنان فارس و غیره آسیب‌هایی را به دنبال داشته است که البته این استانها هنوز گزارش خسارت های خود را به صورت رسمی اعلام نکردند اما برآورد اولیه که بر اساس تجمیع استان های سیستان و بلوچستان هرمزگان و کرمان از خسارت سیل امسال به دست ما رسیده حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومان است.

عمومی
شناسه : 96462
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا