مدیرعامل اَپل چرا به تولید دوش حمام روی آورد؟

جهان صنعت نیوز: دوشی حمامی که «تیم کوک» پنج سال پیش در باشگاه ورزشی امتحان کرد، چنان به نظرش جذاب آمد که او را متقاعد کرد تا استثنا در خارج از شرکت اَپل سرمایه‌گذاری کند.


فیلیپ وینتر، خالق سَردوش‌های حمام «نِبیا» سال ۲۰۱۴ طی سفری ایده جدید خود را رونمایی کرد. ایده او طراحی و ساخت سردوشی آلومینیومی بود که ضمن استفاده از آب کمتر، فرد زیر دوش را گرم‌تر نگاه می‌داشت.

او در مرحله توسعه محصول جدید خود را در باشگاهی نصب کرد که پاتق همیشگی مدیرعامل اپل بود. آقای وینتر صبح زود پشت در حمام ایستاد و بلافاصله پس از استحمام از آقای کوک خواست تا نظرش را در مورد این دوش جدید عنوان کند.

با وجود این که آقای کوک نمونه خام و اولیه این سردوش را استفاده کرده بود ولی چنان از نوآوری در بازار دوش به وجد آمده بود که ضمن حمایت از تولید انبوه دوش نبیا در این پروژه سرمایه‌گذاری کرد. شرکت نبیا موفق شد با جمع‌آوری ۸ میلیون دلار تولید انبوه این سردوش را آغاز کند.

آقای وینتر تاکنون رقم سرمایه‌گذاری مدیر عامل اپل در این پروژه را اعلام نکرده ولی حمایت مالی او را که مبنتی بر دارایی شخصی‌اش بوده، قابل توجه توصیف کرده است.

شرکت نبیا اخیرا مدل جدید سردوش خود را که ارزان‌تر و کوچک‌تر از مدل قبلی است به بازار عرضه کرده، مدلی که تنها ۱۹۹ دلار قیمت دارد و ۳۰۰ دلار ارزان‌تر از مدل قبلی است. آقای وینتر این مدل را افزون بر سرمایه گذاری آقای کوک، ناشی از استفاده از تجربیاتی دانست که او طی سال‌های اخیر با شرکت نبیا در میان گذاشته است.

اخبار برگزیده
شناسه : 84625
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا