لاریجانی: شورای هماهنگی سران قوا موقتی است، ایران درهای مذاکره با آمریکا را نبسته

جهان صنعت نیوز: علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، می‌گوید شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا، “امری موقتی” است و جایگزین مجلس نمی‌شود.

آقای لاریجانی گفته است این شورا “به طور موقت برای شرایط خاص فعلی تشکیل شده است.”

طرح افزایش قیمت بنزین که اعلام ناگهانی آن باعث بروز ناآرامی‌های گسترده در ایران شد، در این شورا به تصویب رسیده بود.

آقای لاریجانی در یک نشست خبری در تهران گفته است این شورا “هرگز نمی‌خواهد جایگزین مجلس شود” اما در عین حال گفته است این که مجلس “در راس امور است” به این معنا نیست که در همه امور دخالت کند و تصمیم بگیرد.

رئیس مجلس ایران گفته است بالاترین مقام کشور “رهبری است ایشان هم در همه امور دخالت نمی‌کنند.”

آقای لاریجانی گفته است “مقید هستیم در این شورا قانونگذاری نشود البته استثنائاتی هم هست.” این شورا به جز مساله، بنزین در بحران ارزی ایران هم فعال بود.

پس از آن که قیمت بنزین افزایش یافت و ناآرامی‌ها آغاز شد، شماری از نمایندگان مجلس ایران دو طرح دو و سه فوریتی نمایندگان مجلس برای لغو و بازنگری این طرح را ارائه کردند اما پس از حمایت آیت‌الله علی خامنه‌ای از افزایش قیمت بنزین، نمایندگان مجلس این طرح‌ها را پس گرفتند.

تصمیم سران سه قوه برای افزایش ناگهانی قیمت بنزین آزاد از لیتری هزار تومان به سه هزار تومان و سهمیه‌بندی بنزین با قیمت لیتری ۱۵۰۰ تومان، باعث اعتراض مردم در‌ بیشتر شهرهای ایران شد.

مذاکره ایران با آمریکا‌

آقای لاریجانی در پاسخ به سئوالی در باره مذاکره با آمریکا گفت جمهوری اسلامی “درها را نبسته” اما گفت سیاست فشار حداکثری آمریکا، سیاست “غلطی” است و باید “اصلاح” شود.

آقای لاریجانی گفته است “اراده سیاسی بر حل این موضوعات همیشه هست و بن‌بستی وجود ندارد.”

آمریکا پس از خروج از برجام، تحریم‌های ایران را برگردانده و با اعمال تحریم‌های بیشتر، باعث کاهش شدید درآمدهای نفتی ایران شده است.

اخبار برگزیدهپیشنهاد ویژهسیاسی
شناسه : 66112
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا