فورد می گوید جنگ طناب کشی تسلا غیرمنصفانه بوده است

جهان صنعت نیوز: یکی از مقامات کمپانی فورد در مورد ویدئویی که الون ماسک در مراسم رونمایی وانت سایبرتراک به نمایش گذاشت و در آن اف-۱۵۰ فورد در مسابقه کشیدن طناب به سایبرتراک می بازد گفت این کار او [ ایلان ماسک، مالک تسلا] بیشتر جنبه شوخی داشته و نباید آن را جدی گرفت.


جمعه گذشته در مراسم رونمایی، مدیر عامل تسلا ویدئویی را به نمایش گذاشت که در آن وانت رونمایی شده و جدید تسلا در مسابقه طناب کشی با فورد مدل اف-۱۵۰ موفق تر عمل می کند. حالا ساندیپ مادرا، قائم مقام مدیر عامل فورد می گوید، سؤال این جا است که آیا این جنگ طناب کشی منصفانه بوده یا نه. آیا آنها سیب های خود را با سیب های ما مقایسه کرده اند یا سیب های ما را با پرتغال های خود. قائم مقام فورد در مصاحبه با موتور وان تسلا را به مبارزه طلبید و ویدئوی به نمایش درآمده را «شوخی که نباید جدی گرفت» توصیف کرد.

در این مسابقه طناب کشی، تسلا از وانتی جدید خود که مجهز به موتور دوگانه یا حتی شاید سه گانه و سیستم انتقال قدرت به هر چهار چرخ [با شتاب صفر تا صد ۲٫۹ ثانیه] استفاده کرده در حالی که اف-۱۵۰ به کار رفته در این مسابقه مدل STX و تک دیفرانسیل [انتقال قدرت فقط به دو چرخ عقب] بوده است که موتور آن احتمالا ۲٫۷ لیتر اکوبوست [دوست دار محیط زیست کم مصرف و کم آلاینده و در نتیجه کم قدرت تر] است هر چند که این موتور ۳۲۵ اسب بخار است اما صفر تا صد آن بالای ۳ ثانیه است. ضمن این که وزن سایبرتراک بیشتر از اف-۱۵۰ است.

این مقام فورد از تسلا خواست سایبرتراکش را به جنگ اف-۱۵۰ الکتریکی جدید فورد بفرستد تا نتیجه را خودش ببیند.

جالب این است که در همان مراسم رونمایی قصد طراح نشان دادن مقاومت این وانت بود که شیشه آن شکست و همان روز از ارزش سهام تسلا ۶ درصد کاست. با این حال خبر پیش فروش آن به نقل از رویترز، که به ۲۰۰ هزار دستگاه رسید، ارزش سهام را دوباره ۴ درصد بهبود بخشید.

اقتصاد کلانپیشنهاد ویژهدانش و فناوری
شناسه : 64586
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا