چالش های گردشگری در روزگار تهدید

جهان صنعت نیوز| مهسا مطهر – متاسفانه فعالان گردشگری روزهای سختی را در حوزه گردشگری می گذرانند و فعالیت در این عرصه بسیار مشکل شده است. البته با اینهمه فعالان صنعت گردشگری همچنان امیدوارانه به فعالیت خود ادامه می دهند.

با اینهمه بسیاری از گردشگران خارجی از سفر به ایران منصرف شده اند و حتی چند کارگزار خارجی نیز همکاری خود را با ما قطع کرده اند. به گفته آنها هزینه بازاریابی برای ایران بسیار گرانتر از کشورهای دیگر است. دلیل اصلی این امر نیز تصویر مخدوش، غیرشفاف و نامناسب گردشگری ایران در جهان است. به همین دلیل است که کشورهای دیگر حتی با وجود حملات تروریستی گردشگران خود را از دست نمی دهند و ایران به خاطر یک تهدید بسیاری از توریست هایش را از دست می دهد. ما برای ایجاد یک تصویر مناسب در صنعت گردشگری اقدام چندانی انجام نداده ایم و تلاش نکرده ایم تصویر گردشگری مناسب و قوی داشته باشیم. این در حالی است که تمامی کشورهای فعال در صنعت گردشگری برای ایجاد یک تصویر گردشگری مناسب هزینه های کلانی صرف کرده اند.

آژانس ها تصویر گردشگری را می فروشند

دلیل اهمیت تصویر گردشگری آن است که در واقع فعالان و آژانس های گردشگری نه تورهای سفر که در اصل تصویر گردشگری یک کشور را می فروشند و هرچه این تصویر قوی تر  و شفاف تر بوده و از امنیت بیشتری برخوردار باشد گردشگران بیشتری را به خود جلب می کند.

درگردشگری همه چیز به تصویر گردشگری بستگی دارد، از سویی دیگر امنیت یکی از مهمترین معیارها در انتخاب مقصد سفر در میان گردشگران جهانی است، به طور حتم کشوری که تصویر گردشگری ناامنی دارد نمی تواند گردشگران چندانی را جذب کند، البته کشوری که امنیت دارد و تصویر گردشگری ناامنی دارد نیز در جذب گردشگران جهانی موفق نخواهد بود. در صنعت گردشگری همه چیز معلولی از تصویر گردشگری بوده و به آن بستگی دارد. بنابراین اگر بخواهیم گردشگری را تقویت کنیم می بایست تصویر مناسبی برای گردشگری کشورمان ایجاد کنیم.

تلاش های بدون نتیجه

از سویی دیگر فعالان گردشگری در ایران به شدت تلاش می کنند و نتیجه مطلوبی نمی گیرند. اگر در هر کشور دیگری اینهمه تلاش و کوشش می شد میلیاردر بودیم اما در ایران از نظر درآمد و هزینه ها در تنگنا هستیم و بسیاری از آژانس های گردشگری ناچار شده اند نیروی انسانی خود را بر خلاف میل باطنی خود اخراج کنند.

 مدرس و راهنمای گردشگری

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 23106
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا