جشنواره ملی عکس و فیلم فرصتی برای معرفی ایران به جهان

جهان صنعت نیوز| نیلوفر گنجی در گفت‌وگو با رادیو فرهنگ درخصوص جشنواره ملی عکس و فیلم، اظهار کرد: این جشنواره با عنوان «ایران را باید دید» به معرفی جاذبه‌های گردشگری ایران می‌پردازد و عکس و فیلم بخش‌های رقابتی این رویداد مهم را شامل می‌شوند.

وی در ادامه جاذبه‌های گردشگری، میراث فرهنگی، اماکن تاریخی، بوم‌گردی، صنایع دستی و طبیعت را از دیگر موضوعات جشنواره ملی عکس و فیلم بر شمرد و افزود: ما در حال تدوین فراخوان و انتخاب اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره هستیم که به زودی جزییات آن اعلام خواهد شد.

رئیس روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در این باره اضافه کرد: معرفی مصور جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی ایران به جامعه بین‌الملل از دیگر اهداف مهم برگزاری جشنواره عکس و فیلم است تا از طریق ابزار هنر مانند عکس و فیلم تصویر واقعی و فرهنگ غنی کشورمان را به دنیا نشان دهیم.

وی در ادامه سخنان خود به تحریم‌هایی که علیه ایران وضع شده‌اند اشاره کرد و گفت: ما معتقدیم که تحریم حریف صنعت گردشگری نمی‌شود چراکه در ۹ ماه گذشته بیش از ۶ میلیون گردشگری خارجی وارد کشورمان شده‌اند.

گنجی با تاکید بر اینکه صنعت گردشگری قدرت بی‌اثر کردن تحریم‌ها را دارد، افزود: اگر به جاذبه‌های گردشگری و میراث فرهنگی ایران توجه شود قطعا می‌توانیم سرمایه و گردشگر خارجی را وارد کشورمان کنیم و از همه مهمتر تصویر واقعی ایران عزیز را به دنیا معرفی کنیم. بنابراین صنعت توریسم ایران زمینه بی‌اثر کردن تحریم‌ها را دارد و می‌تواند باعث رونق اقتصادی شود.

رئیس روابط عمومی کانون جهانگردی تصریح کرد: ما در این جشنواره سایت VisitIran که پرتال جامع گردشگری کشور است را معرفی خواهیم کرد تا تصاویر جاذبه‌ها و میراث فرهنگی کشورمان در دسترس همه قرار گیرد.

وی جشنواره ملی فیلم و عکس با عنوان «ایران را باید دید» را یکی از مهمترین رویدادهای مهم فرهنگی کشور توصیف کرد و از رسانه‌ها و سازمان صداوسیما خواست تا کانون جهانگردی و اتومبیلرانی را برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره یاری کنند.

عمومی
شناسه : 10615
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا