رونمایی از کتاب مراسم آیینی و کلیساهای شرق آشوری ارومیه

جهان صنعت نیوز| کتاب «مراسم آیینی و کلیساهای شرق آشوری ارومیه » ، دوشنبه ۱۷ تیرماه، با حضور مارنرسای بنیامین اسقف کلیسای شرق آشوری ایران و عباس تحویلدار مولف کتاب ، در پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری رونمایی شد .

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، کتاب «مراسم آیینی و کلیساهای شرق آشوری ارومیه» یک پژوهش مستند نگاری و مردم شناختی تصویری است .

این کتاب که با حمایت پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و پژوهشکده مردم‌شناسی به چاپ رسیده به آیین ها و مراسم مختلفی که در کلیساهای شرق آشوری در شهرستان ارومیه برگزار می شود  پرداخته  است .

نتایج حاصل از این پژوهش مردم شناختی نشان می دهد که تنوع فرهنگی موجود در ایران با همبستگی ژرف و تاریخی همه اقوم و اقلیت های مذهبی همراه بوده است و یکی از موضوعات مهم مطالعات مردم شناسی را در پژوهشکده مردم شناسی تعیین می کند.

این پژوهش در چارچوب طرح های تحقیقاتی و سلسله کتاب های دانشنامه تصویری آیین های ایرانی پژوهشکده مردم شناسی ، به مستند نگاری و ثبت مردم نگاری آیین ها و فضاهای فرهنگی قوم ایرانی و دینی شرق آشوری پرداخته است .

این مراسم با تقدیر از عباس تحویلدار مولف کتاب همراه بود که سابقه نویسندگی سه فیلمنامه بلند سینمایی و ساخت ۳۰ فیلم مستند برای تلویزیون از جمله جنگ عشایری ، آثار تاریخی دهلی ، ایران سرزمین مهر ، عاشورای بیجار و … را در کارنامه خود دارد.

کتاب هند سرزمین شگفتی ها حاصل تلاش تحویلدار در ثبت تصاویری از سرزمین افسانه ای و کهن هند است و کتاب های عکس صائبین ایران زمین و ایران سرزمین صلح ادیان الهی نیز ثمره تلاش وی در ثبت دیده هایش از سرزمین مادری است.

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 33043
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا