تصویر مقصد متزلزل ایران

جهان صنعت نیوز| صبا رضایی –به طور کلی کشورهایی که دارای تصاویر جذابتر و محکم تری هستند مسافران بیشتری را به خود جذب می کنند و کشورهایی که تصاویر مخدوش، غیر شفاف و نامشخصی هستند گردشگران کمتری را جذب می کنند. 

بنابراین تفاوتی نمی کند مقصد مورد نظر چه میزان زیبا، جذاب و امن باشد، سفر به آن ارزان باشد یا مردم خونگرمی داشته باشد. آنچه در وهله نخست مهم است تصویر مقصد است. تصویر مقصد اگر ناامن باشد توریست ها به آن مقصد سفر نمی کنند، تفاوتی نمی کند حقیقت چقدر خلاف این امر باشد.

تصویر زیبای پاریس 

به همین دلیل است که شهری مانند پاریس با وجود تمامی حملات تروریستی یکی از توریستی ترین شهرهای دنیا به شمار می رود اما شهرهای زیبا و تاریخی کشورمان حتی ۱۰ درصد از گردشگران پاریس را جذب نکرده اند.

پاریس شهری است با یک تصویر محکم و زیبا، این تصویر به اندازه ای شفاف و قوی است که حملات تروریستی هم موفق به مخدوش کردن آن نشده است. در صورتی که بسیاری از افرادی که به این شهر سفر می کنند اظهار می کنند که گاریس با آنچه در ذهن تصور می کرده اند و آنچه شنیده بودند تفاوت بسیاری دارد و حتی سندرومی به نام سندروم پاریس ایجاد شده است چراکه بسیاری از گردشگران پس از سفر به این شهر توریستی در می یابند که تصویر این شهر بسیار زیباتر و قوی تر از خود پاریس بوده است.

تصویری قوی تر از حملات تروریستی

بسیاری از گردشگرانی که به ترکیه سفر می کنند مورد سرقت واقع شده اند، این کشور نیز چندبار مورد حملات تروریستی قرار گرفت اما همچنان گردشگران بسیاری از سراسر دنیا به این کشور سفر می کنند و حتی آمار توریست های ترکیه افزایش نیز یافته است.

با وجود تمامی تهدیدهای ترامپ و کاخ سفید هیچ حمله تروریستی به ایران رخ نداده است، جنگی درکار نیست و در عمل شاهد هیچ درگیری نظامی در کشورمان نبوده ایم، اما یک تهدید ساده کافی است تا گردشگران خارجی عطای سفر به ایران را به لقایش ببخشند.

دلیل اصلی آن نیز نه ترامپ است و نه تهدیدهای کاخ سفید، علت در تصویر مقصد ناامن، مخدوش، تیره و تار و متزلزل ایران است؛ تصویری که هیچ تلاشی برای بهبود آن انجام نشده است.

همواره سخن از ایران هراسی و تبلیغات رسانه ها علیه کشورمان گفته می شود اما هیچ تلاشی برای خنثی کردن این امر انجام نمی شود. ۲ سال قبل زمانی که در تهران زلزله خفیفی رخ داد، برخی از رسانه های چینی گزارش دادند که فرودگاه امام خمینی (ره) با خاک یکسان شده است، مسئولان ایرانی چه کردند؟ هیچ.

در واقع ایجاد یک تصویر مقصد درست و زیبا و مبارزه با ایران هراسی هرگز در دستور کار دولت ایران نبوده است. بدون تصویر مقصد مناسب و امن نمی توان به رشد گردشگری ورودی و افزایش آمار گردشگران خارجی دست یافت، حتی اگر امن ترین و بهترین کشور دنیا باشیم.

روزنامه نگار

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 20130
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا