ارزانی سفر ملاک انتخاب مقصد نیست

جهان صنعت نیوزعلی شادلو – این روزها ایران مقصد ازان قیمتی برای توریست های جهانی شده است. با این وجود پرسش اینجاست که چرا ارزانی سفر موجب نشده گردشگران خارجی به کشورمان سفر کنند و همچنان آمار سفر گردشگران ورودی در حال کاهش است؟ به طور کلی کاهش قیمت سفرهای مقصد  به دلایل مختلفی رخ می دهد؛ نوسانات ارزی یکی از این موارد است. با اینهمه ارزان تر شدن سفر دلیل کافی برای انتخاب یک مقصد برای سفر نیست.

برای انتخاب مقصد سفر، گردشگران عوامل مهم دیگری همچون امنیت و احساس امنیت را نیز در نظر می گیرند.

به طور مثال گردشگران عراق را به عنوان مقصد سفر انتخاب نمی کنند چراکه ناامن است، زمانی که در استانبول بمبی منفجر شد آمار گردشگران ورودی کاهش چشمگیری یافت.

به طور کلی زمانی که  یک مقصد گردشگری ناامن شود و یا احساس ناامنی را به مخاطبان خود القا کند، گردشگران آن مقصد را از لیست سفر خود خط می زنند.

ناامنی با احساس ناامنی تفاوتی ندارد

ممکن است در مواردی مانند کشورمان، ناامنی تنها یک احساس باشد و در اثر تبلیغات منفی به وجود آمده باشد، بازهم تفاوتی نمی کند و گردشگران از سفر به مقصدی که به آنها احساس ناامنی می دهد خودداری می کنند. بسیاری از مسئولان کشورمان نمی دانند که احساس ناامنی نیز موجب می شود ایران از لیست سفرهای گردشگران جهانی خط بخورد.

از سویی دیگر زیرساخت ها نیز از جمله عواملی هستند که در کنار ارزانی سفر مهم هستند، حتی مهم تر از هزینه های سفر.

در شرایطی که زیرساخت های گردشگری کشورمان ناقص و نامناسب است نباید توقع داشته باشیم تنها به دلیل ارزانی هزینه ها برای توریست های جهانی، گردشگران ورودی به کشورمان سفر کنند.

در برخی موارد محدودیت ها، ارزانی و قیمت مناسب سفر را تحت الشعاع قرار می دهند و محدودیت هایی که توریست های ورودی در سفر به ایران دارند موجب می شود که با وجود ارزانی سفر، ایران را به عنوان مقصد انتخاب نکنند.

اگرچه دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحده آمریکا تهدیدهای خود را علیه ایران پس گرفته اما نمی توان انتظار داشت این اقدام وی اثر آنی برروی گردشگران ورودی بر جای بگذارد و توریست های خارجی به یکباره تصمیم بگیرند به ایران سفر کنند. این عوامل اثرات خود را در بلند مدت نشان می دهند.

فعال گردشگری

اجتماعی و فرهنگی
شناسه : 25106
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا