غفلت از برندیک محصولات

جهان صنعت: هنوز اقدامی برای عرضه همه محصولات کشاورزی در بازار نوین صورت نگرفته است و فاصله زیادی تا رسیدن به معیارهای بین المللی مانند بسته بندی ، کیفیت و برندیک محصولات کشاورزی وجود دارد این در حالی است که با ایجاد شکاف قیمتی محصولات کشاورزی از مزرعه تا بازار به چالش بزرگی تبدیل شده است که باید ازابزارهای جدید برای حل این مشکل استفاده شود .

ایجاد بازاری امن و مطمئن برای عرضه بدون واسطه محصلات کشاورزی گزینه مناسبی برای کوتاه کردن دست دلالان و سود جویان است اما متاسفانه خیلی از این بازار و این نوع ابزار ها استفاده نشده است .

بورس کالا به عنوان مولد توسعه تولید محصولات کشاورزی و بازاری امن برای عرضه محصولت کشاورزی است که سال هاست در کشورهای دیگر ازاین بازار برای ترغیب بخش کشاورزی بکارگرفته شده است .

از مزیت های مهم ساز و کار بورس کالا می توان به حذف واسطه های محصولات کشاورزی تاکیدداشت که در این صورت کشاورز و سرمایه آن تحت امنیت قرار می گیرد و بدون دغدغه ای جهت رساندن محصولات از مزارع به بازار با قیمت واقعی و به صورت مستقیم به فروش رساند که در این بین سود حاصل تنهابه سمت کشاورزمی رسد و در اینجا دلالان نقشی نخواهند داشت .

امروز برای فروش محصولات و جلوگیری از زیان حاصل ، باید از بازار سنتی دست کشیدو این بازار را جایگزین فروش محصولات کشاورزی کرد. از دیگر مزایای ورود محصولات کشاورزی در بورس ،ایجاد برندیک و حضور در بازار های جهانی است که تا کنون این روش حتی در بهترین محصولات ایرانی اتفاق نیفتاده است .

در این بازارکشاورز با سلیقه مشتری آشنا شده و طبق خواسته بازار ناگزیر به سمت نوآوری در بسته بندی و نزدیک شدن به استاندار سازی را تجربه می کند .در این بین کشاورز با اطمینان محصولات رابرای عرضه آماده سازی می کند و در نهایت با جذب مشتری سریعتر به مطالبات خود می رسند .

حبیب الله نیکزادی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس

پیشنهاد ویژه
شناسه : 39152
لینک کوتاه :
دکمه بازگشت به بالا